AUTO.sk AUTO.sk

Audi A8 bolo oficiálne uvedené na slovenský trh, poznáme jeho cenu
zdroj: Audi

Audi A8 bolo oficiálne uvedené na slovenský trh, poznáme jeho cenu

Okrem nových technológií nezabudlo Audi ani na komfort, ktorý je dôležitou súčasťou modelu A8. Užije si ho najmä posádka na zadných sedadlách.

Audi tento týždeň oficiálne uviedlo svoju vlajkovú loď, model A8, na slovenský trh. Pred skupinou novinárov predviedlo slovenské zastúpenie značky aj predĺženú verziu s označením A8 L. O tom, že Audi A8 je doslova prešpikované technológiou, sme už niekoľkokrát písali. Ako prvé prinieslo autonómne riadenie tretieho stupňa medzi sériové vozidlá, v prípade hroziaceho bočného nárazu vozidlo nadvihne svoj bok tak, aby bol čo najviac eliminovaný dopad nehody na posádku.

K ochrane posádky však prispievajú aj tradičné pasívne bezpečnostné prvky. Počínajúc tuhou karosériou s deformačnými zónami a končiac airbagmi. Okrem štandardných “vankúšov“ je Audi A8 vybavené aj airbagmi medzi pasažiermi vpredu aj vzadu. Slúžia na eliminovanie vzájomného nárazu neovládateľných tiel pri nehode.

Audi A8 airbag
Audi

Doteraz sme sa v článkoch viac venovali technike, ale limuzína so štyrmi kruhmi v znaku je čoraz viac o komforte. Pohodlné sedadlá sú najmä tie vzadu. Ich polohu možno výrazne meniť v závislosti od toho, či chcete sledovať film, pracovať, alebo spať. Samozrejmosťou je vyhrievanie, ventilovanie a masáž. Na ovládanie prakticky všetkého luxusného vybavenia slúži malé dotykové zariadenie medzi zadnými sedadlami. Vyberateľný dotykový prístroj poslúži ako telefón, ovládač multimediálneho systému, klimatizácie, elektrických roletiek na oknách a ďalších funkcií. Posádka vzadu tak nemusí so svojimi požiadavkami zaťažovať vodiča. Veľmi podobné riešenie môžeme nájsť aj v BMW radu 7.

Audi A8 sedenie vzadu
Audi

Vpredu stavilo Audi na nový spôsob ovládania. Všetko je prispôsobené modernej dobe. Z dotykových displejov v aute máme strach, a kým ich nevyskúšame, tak im neveríme. V praxi sa nám doteraz vždy lepšie osvedčili klasické tlačidlá a otočné ovládače. Audi však tvrdí, že toto ovládanie je veľmi intuitívne a dnešní ľudia, zvyknutí na moderné telefóny s dotykovým displejom toto riešenie ocenia.

Audi A8 displej
Audi

Zatiaľ sme sa ešte nevenovali jazde v noci. Šoférovi ju uľahčia HD Matrix LED svetlá, za príplatok aj s doplnkovými laserovými svetlami. Tie predlžujú dosah svetiel z 300 až na 600 m. Laserové svetlá sú ovládané výlučne automatikou a šofér na ne nemá žiadny dosah. Podmienkou pre ich aktivovanie je rýchlosť nad 70 km/h. Druhou pomôckou pre nočnú jazdu je nočné videnie, ktoré nájdeme aj v ďalších modeloch značky.

Audi A8 svetlo
Audi

Na záver ostali už len dva otázniky – motorizácia a cena. Na začiatku bude Audi A8 k dispozícii s naftovým motorom 50 TDI a benzínovým agregátom 55 TFSI. V oboch prípadoch hovoríme o šesťvalcoch s objemom 3,0 l spojených s osemstupňovou prevodovkou Tiptronic. Všetky verzie sú dostupné výlučne s pohonom Quattro. Cena modelu začína na 89 500 eur.

Audi A8 ceny
Audi

zdroj: Audi

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio