AUTO.sk AUTO.sk

Test Citroen C3: Nový fešáčik v meste
zdroj: Dejvo

Test Citroen C3: Nový fešáčik v meste

Nový Citoren C3 poznáme už z minulého roka, kedy v Paríži na jeseň uzrel svetlo sveta prvýkrát. Jeho výstredný dizajn je súčasťou novej dizajnovej stratégie automobilky, ktorá sa asi ako jediná dokáže pochváliť tým, že dizajn jej vozidiel je totálne jedinečný.

Na prvý pohľad je auto jednoznačnou voľbou do mesta. Už zvonka je jasné, že komfort hrá oveľa dôležitejšiu rolu ako aerodynamika. Auto je vysoko postavené, aby umožnilo rýchly a príjemný nástup. Dizajn novej C3 je určite svojský. Či aj nadčasový, to sa ukáže neskôr, no naživo pôsobí veľmi mladým a štýlovým dojmom. Hlavným ťahúňom dizajnu je práve predok auta. Veľmi úzka predná lišta plynulo spája svetlá líniou, ktorá sa v strede iba akoby náhodou zavlnila a vytvorila znak automobilky. LED svetlomety sú doplnené ďalšou dvojicou svetiel. Halogénové, ktoré sú väčšie, a hmlové, ktoré si na prvý pohľad ani nevšimnete. Zaujímavým občerstvením sú pre Citroen typické AirBumpy na dverách a celý dojem dotvára strecha inej farby spolu so zliatinovými diskami.

Citroen c3
Dejvo

Pri spomínanom nástupe dovnútra je možné si všimnúť jednoduchý, no prepracovaný dizajn interiéru. Sedadlá sú pomerne mäkké, no neevokujú pocit, že sa v nich idete utopiť. Ich tvarovanie a bočné výstuže nie sú práve pretekárske, ale poskytujú príjemné sedenie. Dvere majú okrem opierok na ruky aj veľmi originálne spracovanú koženú rúčku na zabuchnutie dverí, ktorá nie je súčasťou plastovej konštrukcie. Je však veľmi pevná, takže s nejakým plantaním rátať naozaj nemusíte.

Palubnej doske dominuje samozrejme multifunkčný volant, ale sekunduje mu obrovský sedempalcový displej, ktorý je v podstate jediným prostriedkom na riadenie zábavno-informačného systému v aute. Okrem neho tu sú akurát tak tlačidlá na výstražné smerovky, tlačidlo na odmrazovanie a ovládanie centrálneho zamykania. Čo sa týka zábavy a interakcie, mal testovaný automobil takmer všetko, čo by ste našli aj v triedovo vyšších automobiloch. Rádio síce nezvládalo basy úplne stopercentne a občas to dalo najavo bzučaním dverí, no na oplátku ponúka okrem FM vĺn aj prehrávanie cez Bluetooth, MirrorLink, CarPlay, USB a aj AUX port. Samozrejmosťou je aj navigácia, ktorú sme mali po česky a funguje veľmi spoľahlivo. Jediným nedostatkom je samotný hlas pána v krabičke, ktorý je plechový a taký rázny, že si po prvom pokyne cvrknete. Úplne akoby hovoril Darth Vader. Okrem rádia a navigácie viete ešte nastavovať rozsvecovanie svetiel, vytvoriť wifi hotspot, telefonovať a riadiť kúrenie. Samotný displej je prehľadný, perfektne sa v ňom dá orientovať a odčítanie za naozaj slnečného počasia nie je žiadna námaha.

Citroen C3 interiér
Dejvo

Auto do mesta je vybavené aj systémom, ktorý si možno na prvý pohľad nevšimnete, no v miestach s hustou premávkou vám výrazne uľahčí život. ConnectedCam od francúzskej značky je zabudovanou palubnou kamerou, ktorá sa schováva za spätným zrkadlom v kabíne. Auto sníma videá do separátnych súborov v dĺžke dve minúty a v prípade, že je záznam pristarý, automaticky ho vymaže. Záznamy z núdzového brzdenia alebo snímky, ktoré môžete urobiť stlačením tlačidla na kamere, však ostanú uložené až do ich manuálneho vymazania. S aplikáciou ConnectedCam do vášho iPhone alebo Android telefónu môžete pristupovať ku kamere aj bezdrôtovo, inak je potrebné pripojiť sa pomocou microUSB pripojenia. Aby sa zamedzilo možnej krádeži údajov, heslo k wifi si hneď po pripojení zmeníte a ak by ste ho chceli resetovať, resetuje sa aj celá kamera vrátane zapísaných dát.

Citroen C3 Connected Cam
Dejvo

Zatiaľ, čo pre pasažierov vpredu je jazda príjemná za každých okolností, vzadu Citroen miestom na nohy neprekvapí. Keď si dospelý človek chce sadnúť za vysokého vodiča, neostáva mu príliš veľa miesta na nohy. Všetko je však len nastavenie mysle, pretože krátkodobo C3 bez problémov odnesie aj piatich dospelých. Kufor je na prekvapenie celkom veľký. Tristo litrov je navrhnutých tak, aby sa z nich dalo vyťažiť maximum a C3 skutočne nemá problém naložiť aj o niečo väčší náklad.



Čo sa týka samotného zážitku z jazdy, tu nastáva ten čas, kedy si treba uvedomiť, na čo je Citroen C3 vlastne skonštruovaný. Nie je možné porovnávať rodinné sedany s malým autíčkom určeným na to, aby ste si pobehali po meste, odviezli nákup domov alebo vaše deti na gitaru. Treba priznať, že niektoré technické riešenia značky sú celkom zvláštne. Príkladom je ovládanie tempomatu, na ktorý si síce zvyknete, ale je uložený na samostatnej páčke. Máte teda iba nejakú vysunutú plochu s ďalšími tlačidlami navyše, ktorých je dosť. Niektoré dokonca fungujú vo viacerých smeroch, iné sú otočné. I keď tento tempomat dokáže spolupracovať s navigáciou a tým vám poskytuje viac funkcií ako bežný, treba si jednoducho nájsť čas na to, aby ste sa s ním naučili robiť. Jazdne je toto auto zvládnuté veľmi dobre. Aj napriek tomu, že má iba 1.2 litrový trojvalec s výkonom 60kW, je možne sa s ním na križovatke rozbehnúť tak, že všetky autá necháte za sebou. Pri asi 2500 otáčkach autu prechodne dochádza dych, ktorý neskôr opäť na chvíľu naberie.

zdroj: Dejvo via Albumizr

Mali sme možnosť otestovať aj automatickú prevodovku. Tá je totožná s prevodovkou automobilu Peugeot 301, ktorý sme testovali v lete. V Citroene ju však prepracovali a nová C3 s ňou dosahuje lepší odpich ako 301. Napriek tomu je prevodovka stále relatívne pomalá a predbiehanie si vyžaduje kalkuláciu s časom, vzdialenosťou a ochotou prežiť. Pre priaznivcov kontroly nad autom ochotných obetovať časť komfortu kvôli lepšej ovládateľnosti je manuál jedinou prípustnou voľbou.

Pocitovo je toto auto príjemne odpružené a je na ňom vidno, že je určené do mesta. Odpruženie je ladené mäkko tak, aby filtrovalo nerovnosti v meste a aby ste s vašou novou C3 plávali asfaltom jemne ako v bavlnke. Pokiaľ teda hľadáte auto do mesta, s ktorým by ste si možno príležitostne vybehli do susednej obce alebo po diaľnici do neďalekého mesta, C3 je rozhodne auto, ktoré dokáže splniť vaše požiadavky na výbornú.

Dĺžka3,99 m
Šírka1,75 m
Výška1,47 m
Rázvor2,54 m
Objem kufra300 l
Cena od8990 eur
Motorizácia1.2 benzín, 60 kW, 5 st. manuál/ 6st. automat

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio