AUTO.sk AUTO.sk

Test Honda Civic: Aj vy sa môžete cítiť ako stíhací pilot
zdroj: Dejvo

Test Honda Civic: Aj vy sa môžete cítiť ako stíhací pilot

Honda uviedla na trh novú generáciu Civicu a opäť nesklamala. Auto, ktoré sa počas dlhého obdobia produkcie vypracovalo na ikonu, dostalo opäť nový dych. Je športové, rýchle a pekné. Pôsobí ako vesmírna raketa z budúcnosti. Ako ET, ktorý je na zemi len na návšteve.

Už na prvý pohľad pôsobí nový Civic priamo na emócie. Je z neho jasne čitateľné, že auto je pre ľudí, ktorí majú názor. Vďaka svojmu spracovaniu pripomínajúcemu automobil budúcnosti sa pravdepodobne nebude páčiť každému. Komu sa však zapáči, tomu jeho dizajn prirastie k srdcu. Spredu vyzerá Honda agresívne. Full LED svetlá zvierajúce ostrý uhol s horizontom pôsobia dojmom nahnevanosti a obrovské predné mriežky na ľavej a pravej strane nárazníka vzbudzujú rešpekt. Civic je opäť jedno z áut, ktoré nevsadilo na obriu prednú mriežku chladiča, no napriek tomu pôsobí dominantne. Mohutnosť podčiarkuje aj dvojfarebne lakovaný nárazník, ktorého čierna časť opticky prehlbuje priestor. Celý dojem je podčiarknutý veľkými kolesami vo farbe tmavej ocele a zatemnenými sklami. Zadná časť auta síce niektorými prvkami odkazuje na predošlú generáciu Civicu, no prešla renováciou a pri prvom pohľade na ňu, si na starší Civic ani nespomeniete. Podobne ako pri prednom nárazníku, aj tu dizajnéri stavili na vzbudenie rešpektu pomocou prieduchov. Tie sú opäť po jeho stranách, no sú iba dizajnovým prvkom. V skutočnosti sú zaslepené. Ozajstný je ale výfuk, ktorý netradične prechádza stredom auta a je skutočne taký, ako vyzerá. Obe koncovky sú plne priechodné a aj keď auto nie je určené práve na konkurovanie superšportom, má celkom príjemný zvuk. Spojlerom predelené zadné okno je skôr dizajnovou ako praktickou záležitosťou, no je podčiarknuté ďalším spojlerom, ktorý vychádza z presklenej strechy.

Honda civic zadny prieduch
Dejvo

Ak ste doteraz úplne nerozumeli vonkajšiemu dizajnu auta, po sadnutí na miesto vodiča, pochopíte úplne všetko. Pevne tvarované sedadlá, vysoký stredový tunel, multimediálny displej vychádzajúci z palubnej dosky. Toto všetko vo vás vzbudí dojem, že sa nachádzate v spomínanej rakete alebo aspoň v stíhačke. Cítite sa mierne zabarikádovaní. Nie tak, aby ste mali pocit izolácie alebo klaustrofóbie. Jednoducho tak, že máte pocit bezpečia. Po naštartovaní prichádza ďalšia vesmírna „rana.“ Všetky ukazovatele pred vodičom sú buď digitálne alebo súčasťou displeja, ktorý nahradil bežné budíky. Štart motora a zapínanie displeja pred vodičom a obrazovky v strede sú animované takým spôsobom, že sa cítite ako na ISS. Automaticky vyklápané spätné zrkadlá a elektricky ovládané strešné okno takisto urobia dojem. Jedinou slabinou v celom futuristickom dizajne interiéru je vnútorné osvetlenie a tlačidlá na volante. Lampy na strope nie sú LED a svietia staromódnym žltým svetlom. Tlačidlá zase vyzerajú plastovo.


Okrem dojmu vie byť Civic aj praktickým autom. Ponúka dostatok úložných priestorov vo dverách, pod volantom, v palubnej doske a sieťkach na sedadlách. Najviac ale zaujal odkladací priestor v stredovom tuneli. Už na prvý pohľad si všimnete, že stredový tunel je naozaj vysoký. Nachádza sa v ňom odkladací priestor taký veľký, že pohodlné skryje dvojlitrovú fľašu, dva poháre z fastfoodu a ešte aj krabičku s obedom. Nič z toho sa vám ani nerozleje a ani do vás nebude počas jazdy udierať.


zdroj: Albumizr.com

Zadné sedadlá poskytujú dostatok priestoru pre dospelých. Pri autách tejto triedy je bežné, že dvaja vysokí ľudia sediaci za sebou cestu zvládnu, no na dlhé trate sa nebudú cítiť komfortne. Honda sa s týmto neduhom pasuje veľmi dobre a s rázvorom 2,7 metra poskytuje na svoju triedu naozaj bohatý priestor.

Honda Civic Zadné sedadlá
Dejvo

Batožinový priestor s objemom 420 litrov je navrhnutý prijateľne. Obsahuje relatívne vysoký vnútorný prah, no ten pri nakladaní a vykladaní bežnej batožiny nepredstavuje problém.

Absolútnym vyvrcholením celého pocitu z auta je práve pocit zo samotnej jazdy. Testovali sme 1.5 litrový turbom preplňovaný VTEC so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a výbavou Sport Plus. Pred samotnými pocitmi z jazdy musíme pochváliť asistenčné systémy vozidla. Civic dostal adaptívny tempomat s automatickým udržiavaním auta v jazdnom pruhu. Obe technológie fungovali spoľahlivo spolu aj zvlášť. Jediným nedostatkom sledovania jazdného pruhu je, že akonáhle Honda usúdi, že sa nevenujete riadeniu, iba zapípa a sledovanie vypne. Pri jazde bez pripútania sa po prvých metroch od štartu ozve hlas, ktorý vám jasne hovorí „pripútajte sa.“ Do reproduktorov povedaný pokyn „prevezmite riadenie,“ by pôsobil oveľa futuristickejšie a bol by neprepočuteľný. Okrem asistentov jazdy je Civic vybavený automatickými svetlami. V praxi to znamená, že pri nočnej jazde nemusíte vôbec obsluhovať ovládače svetlometov. Auto samovoľne zapne diaľkové a ak spozoruje blížiaci sa objekt alebo jazdu v meste, samo svetlá vypne. Táto technológia funguje spoľahlivo a ihneď.

Honda Civic Motor
Dejvo

Multimediálny systém funguje rýchlo a je tu jedna z graficky a rýchlostne najlepšie prepracovaných navigácií, ktorú sme mali možnosť testovať. Pri pripojení telefónu k autu sa môžete zakaždým rozhodnúť, či si želáte mobil pripojiť ako telefón alebo iba ako zdroj hudby. Ovládanie multimediálneho systému na volante je mierne nelogické a spočiatku neviete, čím ovládate displej vodiča a čím multimédiá.

Honda spravila dieru do sveta predovšetkým vďaka svojim motorom a inak tomu nie je ani v tomto prípade. Motor poskytuje viac ako dostačujúcich 134 kW a neskutočný odpich. Z 0 na 100 sa dostane za 8,2 sekundy a vďaka športovému nastaveniu pruženia ide auto „ako raketa“ aj do zákrut. Jedinou slabinou preplňovaných motorov býva práve samotné turbo. Takzvaný Turbo Lag alebo odozva turba býva spravidla hluchý moment, kedy motoru už dochádza dych, no turbo mu ešte neprišlo na pomoc. V tomto aute je oneskorenie také malé, že takmer ani neexistuje a výkon rastie skoro nepretržite až do červenej zóny otáčkomera. Zábavný je aj zvuk auta. Ten je samozrejme tlmený, no v podzemnom parkovisku sa budete počuť poriadne.

Honda Civic zadok
Dejvo


Civic, hviezda strieborného plátna a tuningových dielní, sa opäť ukázala v novom šate. Kontroverzný vzhľad môže niekoho odradiť, no ten, komu sa nepáči, si to auto nezaslúži. Nová Honda nie je dokonalé auto a má zopár nedostatkov. Nemá úplne najlepšie zrýchlenie, spomínané stropné svetielka pôsobia akoby ich iba vytrhli zo starej Hondy a dali do novej. Napriek tomu však japonská firma namiešala taký kokteil výkonu, dizajnu a jazdných vlastností, že auto srší emóciou. Vášnivou emóciou, ktorá vás chytí za srdce.


Na Hondu Civic si posvietil aj náš kolega Rasťo Chvála v tomto videu.

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio