Auto.sk Auto.sk

Koncept e-Bulli je poriadne retro, ale elektrické
zdroj: Volkswagen

Koncept e-Bulli je poriadne retro, ale elektrické

Pozeráte sa na koncept, prerobený z pôvodného modelu T1. Dobrou správou pre záujemcov je, že nejde iba o jednorazovú záležitosť. Kompletné prerobenie starých modelov na elektrický e-Bulli ponúka spoločnosť eClassic.

Volkswagen predstavil nový koncept e-Bulli a už na prvý pohľad je poriadne retro. Koncept, postavený v spolupráci so spoločnosťou eClassic, je totiž zreštaurovaný a prerobený T1 Samba Bus, ktorý v roku 1966 zišiel z liniek závodu v Hannoveri. Predtým, ako bolo prerobené na nový elektrický koncept, strávilo vozidlo 50 rokov na cestách Kalifornie. Spoliehalo sa na štvorvalcový benzínový motor boxer s maximálnym výkonom 32 kW a s krútiacim momentom 102 Nm. Volkswagen to pri premene starého auta na nový koncept s výkonom nepreháňal. Elektromotor produkuje výkon 61 kW a krútiaci moment 212 Nm, spojený je s 1-stupňovou prevodovkou a poháňa kolesá zadnej nápravy. Výkonnejšiemu motoru sa musel prispôsobiť podvozok, ktorý dostal viacprvkové zavesenie kolies, nastaviteľné tlmiče, nové pružiny a kompletne nové riadenie. Konštruktéri nemohli zabudnúť ani na silnejšie brzdy. Batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh ponúkne dojazd viac ako 200 km, nabitie na 80 % kapacity trvá 40 minút pri využití nabíjačky s výkonom 50 kW.

Volkswagen e-Bulli (12 obrázkov v galérii)

Moderné technológie ovplyvnili svetlá, tie si zachovali svoj pôvodný tvar, ale teraz sú LED. V zadnej časti vozidla sa nachádzajú LED indikátory, ktoré ukážu okolo prechádzajúcemu šoférovi stav nabitia batérie. Vo vnútri sa toho z pohľadu dizajnu tiež veľa nezmenilo. Archaická palubná doska a volant vyvolávajú nostalgiu a nám sa to páči. 

Dojem kazí iba pár nutných moderných prvkov, ako napríklad ovládač prevodovky. Tablet s navigáciou ukryli dizajnéri pod strechu nad čelné sklo. Nový je aj tachometer, ale keby nemal vstavaný dvojriadkový digitálny displej, tak ho od originálu asi nerozoznáme. Prezradiť by ho mohla ešte napríklad kontrolka tempomatu. Rádio s reproduktormi vyzerá na prvý pohľad ako pôvodné, pod starým obalom sa však ukrýva kus modernej techniky s možnosťou pripojenia bluetooth a USB. Pred zrakmi posádky je ukrytý aj subwoofer. Ak máte o takýto kúsok záujem, môžete ho dokonca vlastniť. Na jeho prerobenie potrebujete minimálne 64 900 eur. Prerobenie modelu na moderný elektromobil ponúka spoločnosť eClassic, okrem najstaršej verzie T1 je možná aj prerábka novších modelov T2 a T3.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Video a foto

Pozri viac

Fun rádio