Auto.sk Auto.sk

Test: Hyundai Kona Hybrid miluje mesto
zdroj: Michal Švančara

Test: Hyundai Kona Hybrid miluje mesto

Ak poškuľujete po crossoveri Hyundai Kona a väčšinu času trávite v meste, tak hybrid vychádza ako správna voľba. V porovnaní s benzínovým a naftovými verziami je však drahšia.

Približne pred dvoma rokmi sme v teste vyskúšali Hyundai Kona s pohonom všetkých kolies a so silným benzínovým motorom 1,6 T-GDi, ktorého výkon dosahoval 130 kW. Vozidlo bolo mimoriadne dynamické, zároveň však veľmi rýchlo vyprázdňovalo svoju nádrž. Vtedy sme považovali za lepšiu alternatívu menej výkonný motor s nižšou spotrebou, ktorý k mestskému crossoveru lepšie pasuje. Donedávna ňou bol len litrový trojvalec, jeho nevýhodou je okrem nižšieho výkonu aj chýbajúca automatická prevodovka (k dispozícii je len 6-stupňový manuál). Na jeseň minulého roka začal Hyundai na Slovensku predávať aj Konu Hybrid, ktorá má priniesť aj nižšiu spotrebu aj automatickú prevodovku. Práve na hybridný model sme sa bližšie pozreli v redakčnom teste.

Hybrid zvonku nijako nedáva najavo svoj "zelenší" pôvod, prezrádza ho len nápis "Hybrid" a Blue Drive. Oveľa viac zaujal výrazným modrým lakovaním a kontrastnou čiernou strechou. Vo vnútri vyvolávala Kona vo vyššej výbave Style dojem kvality. Materiály a spracovanie jednotlivých dielov je na vysokej úrovni a rozhodne sa nemusí hanbiť ani za dotykový displej. Rozlíšením a hlavne grafikou drží krok s dnešnou rýchlou dobou. Pochvalu si zaslúži aj kvalita zobrazenia záberov z cúvacej kamery. Head up displej, zobrazujúci údaje na sklíčku, nás až tak neohúril.

Sedadlá Kony sú komfortné s akurátnym bočným vedením na operadle aj sedáku. Hybridná jednotka si nevybrala daň v batožinovom priestore, ktorého objem ostal na úrovni 361 l resp. 1 143 l po sklopení delených sedadiel.

Prvú porciu kilometrov sme v Kone absolvovali na diaľnici. Pri sedení na zadných sedadlách sa v nej prejavil rozdielny komfort na starších a novších úsekoch diaľníc a rýchlostných ciest. Z Bratislavy sme do Banskej Bystrice prišli so spotrebou 7,3 l, v opačnom smere 6,9 l. Kona Hybrid s týmito hodnotami nekandiduje na titul najúspornejšie vozidlo na diaľnici, ale výrazne podlieza priemer, dosiahnutý so silným benzínovým motorom v dávnejšom teste. Spotrebu Kony trochu kazil adaptívny tempomat. Brzdil príliš skoro a mnohokrát na to šoféra vôbec nestihol upozorniť ikonou na tachometri. Ak bol rozdiel rýchlostí väčší, alebo Kona neskoro "zbadala" pomalšie auto vpredu, ihneď brzdila. Výsledkom bola menšia plynulosť. Z asistenčných systémov nás nepotešil ani spôsob, ako sa vozidlo snažilo šoférovať a udržiavať v jazdnom pruhu. Systém na jednej strane funguje celkom dobre a vozidlu nedovolí opustiť pruh, na druhej strane neustále zásahy do riadenia (mnohokrát neopodstatnené) šofér cíti v rukách a musí proti ním bojovať. Väčšinu času sme preto jazdili s vypnutým asistenčným systémom.

Jazda s predbiehaním a využívaním dynamiky motora na ceste prvej triede znamenala spotrebu 6,8 l, v kolóne pri vjazde do mesta následne klesla na 6,3 l. Práve pri jazde v meste a posúvaní v kolónach majú hybridy výrazne nižší apetít, Kona nie je výnimkou. V meste sa jej spotreba hýbe okolo päť litrov a platí, že čím je hustejšia a pomalšia premávka, tým viac klesá. Na posúvanie v kolóne si totiž vystačí s elektromotorom.

Test: Hyundai Kona Hybrid (33 obrázkov v galérii)

Predbiehanie s hybridnou Konou nie je žiadnou výzvou, veď ponúka výkon 104 kW. Aj v Eco režime je to možné bez väčších problémov. Elektromotor totiž pomáha okamžitou reakciou, a keď sa o moment neskôr pridá aj spaľovací motor, tak zrýchlenie je viac ako len dostatočné. Športový režim znamená ešte lepšie reakcie motora, pomáha mu najmä automatická dvojspojková prevodovka, ktorá ho ochotnejšie drží vo vyšších otáčkach. Rozdiel medzi režimami Eco a Sport je dosť výrazný, a práve preto majú v Kone svoj zmysel. Eco režim pritom nie je vyslovene "pridusený", ako tomu často v autách býva.

Keď sa pozrieme do cenníka, tak sa hybridná Kona v najvyššej výbave Style dá porovnať s rovnako vybavenými modelmi Kona s benzínovým motorom 1,6 T-GDi (24 590* eur) a 1,6 CRDi (25 590* eur). Hybrid vo výbave Style stojí 25 990* eur. S naftovým motorom je výkonovo porovnateľný, benzínový ponúka výkon až 130 kW. Nevýhodou hybridu je absencia pohonu všetkých kolies, ktorú má už benzín aj nafta započítaný v uvedenej cene. Výhodou je spotreba v meste. Výsledok je aj preto jasný. Ak hľadáte crossover do mesta bez nutnosti pohonu všetkých kolies, tak vyhráva hybrid.

Značka a modelHyundai Kona Hybrid
Motoratmosférický štvorvalec 1,6 GDi
Výkon motora kW(k)/pri otáčkach77(105)/5 700
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach147/4 000
Výkon elektromotora kW(k)33(44)
Krútiaci moment elektromotora Nm170
Celkový výkon hybridu104(141)
Prevodovka/počet stupňovautomat/6
Spotreba výrobca/test l5,4/6,8
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  s11,6
Objem nádrže38 l
Cena od/verzia Style/testovaný model (eur)23 490*/25 990*/29 180**

*Do všetkých cien, uvedených v článku, je započítaný bonus 1 500 eur. Podmienený je nákupom vozidla prostredníctvom produktov Výhodného financovania a zároveň využití benefitu Zimné pneumatiky alebo využitím benefitu Zimné pneumatiky v prípade platby v hotovosti.

**Cena testovaného vozidla sa vďaka viacerým príplatkovým prvkom vyšplhala až na 29 180 eur.

Metalický lak - 590 €
Strecha vozidla lakovaná vo farbe Phantom Black - 500€
Techno Pack (systém monitorovania mŕtveho uhla BCW a systém na upozornenie na vozidlá, blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní RCCW, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá) - 600€
Premium pack (elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožené čalúnenie sedadiel, ventilácia predných sedadiel, zadná lakťová opierka) - možnosť voľby BLACK/RED/LIME verzie - 1500€

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio