Auto.sk Auto.sk

Test Honda CR-V: Silný benzín, sedem sedadiel
zdroj: David Dejvo Schun

Test Honda CR-V: Silný benzín, sedem sedadiel

Piata generácia Hondy CR-V už neprináša naftovú verziu. Ak nemáte záujem o hybrid, ostáva vám už len benzínový 1,5 VTEC Turbo. Aký je tento motor? Aká je Honda s radom sedadiel navyše? Prečítajte si v našom teste.

Honda CR-V je jedným z najúspešnejších modelov značky. Japonskej automobilke sa na platforme používanej v Civicu podarilo postaviť SUV, za ktoré sa vôbec nemusí hanbiť. To isté si napokon myslia aj zákazníci. CR-V je na trhu už od roku 1995 a za ten čas sa iba v USA predalo viac ako 4 milióny kusov. Piata generácia je na trhu od roku 2017 a v Európe ju kvôli emisiám dostanete iba s dvomi motormi. Jeden z nich je hybridný benzínový dvojliter, druhý klasický preplňovaný VTEC s objemom 1,5 litra a dvomi výkonovými možnosťami. My sme sa pozreli na tú silnejšiu.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Dizajn exteriéru jasne odkazuje na ázijské črty Hondy. Členitá predná maska kombinuje klasický čierny plast s lakovaným a dizajn dopĺňa chrómovými prvkami. Množstvo záhybov a optických vrstiev je v rozpore s jednoduchosťou dizajnu, ktorú razia predovšetkým európske autá. Vďaka tomu Honda vyzerá ako Transformer alebo akási high tech vesmírna loď. Línie zadnej časti sú už podstatne umiernenejšie a CR-V sa typický neduh nepekných krabicových zadkov „SUVčiek“ nijak nesnaží zakryť. Naopak, zadnú časť spravili dizajnéri opticky ešte masívnejšou a snažia sa tú masívnosť otočiť vo svoj prospech. Dizajnu pomáha aj strešné krídlo a masívne koncové svetlá.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Po nastúpení do auta nás pocit high tech neprešiel. Honda sa síce snažila zútulniť interiér lištami s drevenou štruktúrou, no charakter svojho dizajnu tým nijak nezakryla. V aute sa jednoducho budete cítiť ako pilot bojového vrtuľníka. Masívna páka automatickej prevodovky je asi to najväčšie, čo sme kedy videli s výnimkou radiacich pák v autobusoch. Volant je posypaný množstvom tlačidiel, ktoré dokopy pôsobia, akoby ste v ruke držali herný ovládač. Jednoducho všetko v Honde je masívne.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Musíme však povedať, že po prekonaní akéhosi prekvapenia, sa nám dizajn veľmi zapáčil. Práve táto masívnosť prispieva k pocitu bezpečia v aute. A okrem toho sú prvky interiéru aj komfortné. Multifunkčný volant sa príjemne drží a sedenie je veľmi pohodlné.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Auto je vybavené dvomi displejmi. Jeden z nich sa nachádza pred vodičom v prístrojovej doske a s výnimkou ukazovateľa hladiny paliva a teploty oleja obsluhuje všetky ďalšie ukazovatele. Pocit ako z bojového dopravného prostriedku nás neopúšťa ani tu. Dizajnéri veľmi efektívne vyhodnotili najdôležitejšie informácie, a tie vám napísali na obrazovku veľkými písmenami. Okrem toho sa na obrazovke objavia skratky, o ktorých „na prvú“ nemáte poňatia. A tak sme si pri jazde chvíľu užívali predstavu, že taký systém LKAS by mohol byť napríklad ovládanie raketového systému.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Druhý displej je zodpovedný za zábavu v aute a multimédiá. Tu už japonská jednoduchosť podľa nášho názoru nie je sympatická a jeho rozhranie nás neoslovilo. Auto však podporuje systém CarPlay, ku ktorému sa síce musíte prácne preklikať, no poslúži perfektne. Ak by ste náhodou predsa len chceli využívať vstavaný systém, s jeho odozvou a reakciami budete spokojní.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

V novej generácii prišlo CR-V s predĺženým rázvorom až o 40 mm, čo je hodnota, ktorú vnútri je cítiť. Druhý rad sedadiel je absolútne komfortný a jazda pre človeka s výškou 1,9 metra nie je problém. Navyše, ak sa uspokojíte s menším priestorom na kolená, môžete sedadlá posunúť po koľajnici dopredu a zvýšiť tak objem kufra zo 472 na 561 litrov. Ide relatívne priemerný objem v segmente. Náš testovaný model bol doplnený aj o tretí rad sedadiel, ktoré v zloženej polohe vytŕčajú a zasahujú do batožinového priestoru. Po ich vyklopení nemôžete očakávať plnohodnotný tretí rad, no vzhľadom na veľkosť auta nás celkom prekvapili. Priestor pre kolená budú musieť vysokí oželieť, ale priestoru na hlavu je vzadu dostatok. Tretí rad sedadiel je príplatková výbava za 1700 eur.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

A teraz na pocity z jazdy. Pod kapotu nám Honda nadelila 1,5 litrový VTEC Turbo s výkonom 142 kW, ktorý je doplnený sedemstupňovou automatickou prevodovkou CVT. Už po nastúpení sme dostali pocit nadhľadu a dokonalého prehľadu na cestách. Spočiatku bolo celkom problematické vyznať sa v ovládaní palubného počítača a pri multimediálnom systéme sme párkrát namiesto pridania hlasitosti zapli vyhrievanie na maximum. Po zapnutí sa si nás pás pekne pritiahol do sedadla a zážitok sa mohol začať. Jazda bola veľmi príjemná, auto reagovalo vzhľadom na svoju hmotnosť dynamicky a po prepnutí do športového režimu sa odozva plynu ešte skrátila. Napriek prítomnosti turbodúchadla sme z auta mali pocit, ako keby sme jazdili na atmosfére. Nástup turba sa neprejavuje trhnutím, výkon rastie relatívne rovnomerne spolu s otáčkami. Prevodovka radí rýchlosti plynulo. Na poľných cestách dokonale filtrovalo nerovnosti a brodenie gigantických mlák prebehlo bez zaváhania napriek blatu. Typickou vlastnosťou japonských motorov je zvýšená hlučnosť, a to bol aj prípad tohto modelu. Na palube by sa síce mal nachádzať systém na rušenie hluku, ale nástup turba bol aj tak vždy sprevádzaný energickým hrmotom.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Z hľadiska spotreby nás CR-V celkom prekvapilo. Počas nášho testu sme sa pohybovali väčšinou po meste a okresných cestách a ukazovateľ sa na konci zastavil na 7,9 l/100 km.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Dôležitým aspektom pri novej Honde je aj bezpečnosť. Honda Sensing je balík asistentov, ktorý sme, bohužiaľ, otestovali na vlastnej koži. Núdzové brzdenie má Honda vyriešené skutočne komplexne a okrem samotného brzdenia a zapnutia výstražných svetiel sa postará aj o to, aby ste „nelietali“ po kabíne. Na mysli máme automatické pritiahnutie bezpečnostných pásov. Technológia zabrzdila úspešne a ku kolízií neprišlo. Uf.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Okrem tejto funkcie sa v balíku Honda Sensing nachádza napríklad systém rozoznávania dopravných značiek, inteligentný tempomat, sledovanie jazdného pruhu, a tak ďalej. Technológiám musíme vytknúť ich hlučnosť. Ak sa totiž stalo, že auto už nerozoznávalo pruhy, píplo a informovalo o tom. Ak ich opäť začalo rozoznávať, píplo a informovalo o tom. Problém je, že na Slovensku, kde značenie často len tak zaniká a potom sa objavuje ako posezónne výpredaje, Honda pípala celkom často. Jediné ospravedlnenie je, že predsa išlo o našu bezpečnosť.

Honda CR-V
David Dejvo Schun

Honda CR-V je osobité auto s neeurópskym dizajnom, ktoré má čím zaujať. Pohon všetkých kolies a asistenčné systémy sa starajú bezpečnosť a dizajn je dôležitým prvkom, ktorý pocit bezpečnosti ešte umocňuje. Jeden a pol litrový motor bol veľmi príjemným prekvapením a ak ste ochotní strpieť jeho hlasnejší prejav, budete veľmi spokojní.

Dĺžka4,60 m
Šírka1,86 m
Výška1,69 m
Rázvor2,66 m
Objem batožinového priestoru561 l
Cena modelu od (testovaný)35 590 EUR (37 890 EUR)
Motorizácia1,5 VTEC Turbo, 142 kW, 7st. CVT Aut.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Video a foto

Pozri viac

Fun rádio