AUTO.sk AUTO.sk

Test: Honda Civic sedan 1,5 VTEC sa dočkala niekoľkých vylepšení
zdroj: Michal Švančara

Test: Honda Civic sedan 1,5 VTEC sa dočkala niekoľkých vylepšení

V tomto prípade nejde o facelift, ale len o nový modelový rok 2020. Väčšinou sa v takomto prípade dočkáme nového laku a nového dizajnu diskov, Honda však priniesla praktickejšie vylepšenia.

Honda Civic prešla s príchodom modelového roku 2020 niekoľkými drobnými zmenami. Ich vymenovanie by nezabralo viac ako jeden riadok, ale radi sme si pripomenuli v teste toto vydarené auto, špeciálne so štvorvalcovým motorom 1,5 VTEC Turbo.

Zmeny s príchodom nového modelového roku

Testovaný sedan ostal zvonku nezmenený, akurát Full LED svetlomety sú teraz súčasťou oboch stupňov výbavy, lacnejšej Elegance aj testovanej Executive. Svetlá Civicu s prehľadom spĺňajú dnešné štandardy. Osvetlenie okolia je veľmi dobré, platí to pre stretávacie aj diaľkové svetlá. Horšie je na tom funkcia automatického prepínania diaľkových svetiel. Civic ich aktivuje už pri nízkych rýchlostiach, čo samo o sebe nie je problém. Občas však robí chyby a v špecifických situáciách oslní protiidúce vozidlá. Tým sa stále nevymyká z priemeru, takéto chyby sú dnes totiž bežné. Civic však so železnou pravidelnosťou ignoroval pouličné osvetlenie a so zapnutými diaľkovými svetlami nás nechal jazdiť v meste.

Vo vnútri prichádza modelový rok 2020 s niekoľkými zmenami. Novinkou je elektricky posuvné sedadlo vodiča vo výbave Executive. My by sme privítali aj trochu športovejší tvar sedadla. V inom aute by nám to stačilo, ale pri nadštandardných schopnostiach podvozku modelu Civic je v niektorých situáciách náročné udržať sa v nich. Pozitívne hodnotíme úpravu ovládania multimediálneho systému Honda Connect. Pribudol otočný ovládač hlasitosti a mechanické tlačidlá. Z pohľadu ovládateľnosti ide jednoznačne o krok vpred. V tomto bode sme už prešli všetkými zmenami, súvisiacimi s príchodom nového modelového roku. Ide o drobné vychytanie múch na inak veľmi vydarenom aute.

Test: Honda Civic sedan 1,5 VTEC CVT (29 obrázkov v galérii)

CVT prevodovka rozhodne nesklamala

Dizajn nemusí ulahodiť každému, keďže Japonci stavili na svojský štýl. Nám sa páči najmä pri pohľade spredu, ale najviac nás uchvátila jazdnými vlastnosťami. Pri výbornom podvozku sa šofér teší na každú zákrutu. Keď sa na chvíľu ocitne v aute sám bez rodiny, tak sa môže "vyblbnúť" do sýtosti. Výborne mu sekunduje štvorvalcový motor 1,5 VTEC Turbo. V spojení s prevodovkou CVT sa jeho športový charakter mierne vytráca, ale treba uznať, že táto kombinácia je pohodlným riešením na každý deň. Prevodovka mení prevodový pomer rýchlo a v súlade so želaním vodiča. Pri predbiehaní CVT-čka nie je prvkom, ktorý by sťažoval, resp. predlžoval manéver. Jedinú výhradu máme k pohýnaniu. Ak šofér okamžite po pustení brzdového pedála pridá plyn, tak vozidlom šklbne.

Vysoký výkon môže pokaziť spotrebu

Turbom prepĺňaný motor trochu pripomína atmosférický agregát. V nižších otáčkach je od atmosféry samozrejme živší, ale so stúpajúcimi otáčkami rastie jeho výkon rovnako plynule. Viac je to viditeľné v prípade verzie s manuálnou prevodovkou. O výkone motora netreba pochybovať. Šofér má k dispozícii 134 kW a v aute je to skutočne cítiť. Pri predbiehaní ho väčšinou nepotrebuje využiť celý, ale keď tam je, vždy to zláka. Citeľný je rozdiel aj medzi takmer plným zatlačením na plyn a využitím funkcie kick down, kedy motor zo seba ešte vyžmýka slušnú dávku výkonu navyše. Negatívne sa to odrazí na spotrebe. Časté predbiehanie s niekoľko sekundovou jazdou na plný plyn znamená spotrebu na úrovni 8,3 l, aj preto celková spotreba v teste dosiahla úroveň 7,1 l. Na diaľnici sme pritom míňali v priemere 6,3 l benzínu a z Banskej Bystrice do Bratislavy (vrátane úseku s povolenou rýchlosťou 110 km/h) sme prišli so spotrebou 5,8 l.

Príchod modelového roku takmer nikdy neznamená výrazné zmeny. Väčšinou sa dočkáme akurát nových farieb a nového dizajnu diskov. Honda priniesla skôr praktické vylepšenia ako zmenu ovládania multimediálneho systému, či elektrické ovládanie sedadla vodiča. My by sme ešte uvítali možnosť objednať si alternatívu so športovejšími sedadlami. To je asi jediné zásadné mínus na (priznajme si to) našom obľúbenom a vydarenom aute.

Značka a modelHonda Civic sedan
MotorBenzínový štvorvalec 1,5 l VTEC Turbo
Výkon kW(k)/pri otáčkach134(182)/6 000
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach220/1 700 - 5 500
Prevodovka/počet stupňovCVT
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)8,2
Spotreba výrobca/test kg5,7/7,2
Cena od/testovaný model (eur)22 790/27 190

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio