AUTO.sk AUTO.sk

Reanult Espace Initiale Paris: Keď sa každý člen rodiny cíti ako v limuzíne
zdroj: David Dejvo Schun

Reanult Espace Initiale Paris: Keď sa každý člen rodiny cíti ako v limuzíne

Renault Espace patrí presne do tej triedy vozidiel, ktorá je dnes na ústupe. Pôvodné priestranné MPV sú z trhu vytláčané menej priestrannými, ale štýlovejšími SUV. Espace sa však nechystá odísť bez boja. A ponúka celkom dosť.

Model Espace je etalónom vozidiel MPV. Automobilka ho vyrába už dlhých 35 rokov. Iste si pamätáte jeho prvú generáciu, ktorá bola prakticky kvádrom na kolesách. Známa je z ulíc, ale aj z tradičných francúzskych snímok. Auto medzitým prešlo mnohými zmenami a jeho piata generácia sa výrazne posunula smerom k terénnejšiemu crossoveru. Uzrela svetlo sveta v roku 2015. Napriek tomu, že Renault v jej exteriéri z logických dôvodov nedokáže úplne zakryť „krabicovosť“ kategórie MPV, maskuje ju veľmi dobre. V automobilke si uvedomujú, že SUV momentálne vládnu svetu, a tomu prispôsobili aj dizajn „Espasu.“

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Predná maska svojou oblosťou pripomína limuzíny a svojou mohutnosťou a výškou zase SUV. Svetelný podpis v tvare písmena C nie je taký viditeľný ako na iných modeloch. Napriek tomu sa však nachádza na Full LED svetlometoch, ktorými je verzia Initiale Paris vybavená. Masívny francúzsky diamant je doplnený chrómovým lemovaním a emblémom, ktorý nás informuje o stupni výbavy.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Boky auta skrývajú karosériu MPV až prekvapivo dobre. Vďaka vysokým predným aj zadným blatníkom nad kolesami vzniká medzera, ktorá sa tiež ponáša na SUV. Nehovoriac o veľkých devätnásťpalcových diskoch.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

O vzbudenie masívneho terénneho dojmu bojuje Espace aj vzadu. Odolne pôsobiaci zadný nárazník je esom v rukáve, pokiaľ ide o zadnú časť. Veľmi sa nám páčia aj LED svetelné pásy v zadných svetlometoch.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

V interiéri je karoséria MPV omnoho zreteľnejšia. Hneď po nastúpení sa pred vami bude vynímať masívna palubná doska. Aj napriek nej však Renault pôsobí veľmi útulne. Za to môže predovšetkým veľmi vysoký stredový tunel, vďaka ktorému sa vodič cíti viac obklopený, a teda podľa nášho názoru aj bezpečnejšie.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Keď už sme pri tuneli, nedá nám nespomenúť početné odkladacie priestory, ktoré sú v Renaulte Espace opäť riešené veľmi inteligentne. Namiesto množstva až šialene malých poličiek sa tu dočkáte veľkého odkladacieho priestoru pod stredovým tunelom, nemenej priestranného vo dverách auta a jeden je aj v lakťovej opierke. Ten je dokonca chladený. „Kastlík“ pred sedadlom spolujazdca sa otvára elektricky a vysúva sa ako ozajstná zásuvka. Renault je na toto svoje riešenie hrdý a my mu musíme dať za pravdu. Priestor je oveľa lepšie využiteľný a elektrické otváranie funguje bez zlyhaní. Jediný problém môže nastať, ak je spolujazdec privysoký. Vtedy ho čaká „bomba“ do kolien.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Keď sa vrátime naspäť k multimédiám, musíme opäť skritizovať systém R-Link, ktorý nám jednoducho nesadol. Patrí medzi pomalšie a jeho grafika a rozloženie tlačidiel nám nepríde praktické. Séria tlačidiel v stĺpci po pravej strane obrazovky je od vodiča napríklad už príliš ďaleko na to, aby na ňu pohodlne dosiahol.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Polodigitálna prístrojová doska nie je v Renaulte ničím novým. Opäť ju ale môžeme pochváliť. Dizajnové spracovanie je veľmi príjemné a prehľadné. Privítali by sme azda akurát zobrazenie, v ktorom by sme si mohli súčasne pozrieť informácie o spotrebe, priemernej spotrebe a dojazde.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

V rámci výbavy Initiale Paris sme najviac ocenili sedadlá. Kožené sedačky z dvojfarebnej kože ponúkajú vyhrievanie v prvých dvoch radoch a vodiča so spolujazdcom aj pomasírujú. Tretí rad sedadiel sa v Espace nachádzal tiež. Aj na nich sa sedelo veľmi príjemne, i keď sú určené predovšetkým pre nižších. Vďaka elektronickému sklápaniu ich môžete dať dole aj prostredníctvom ovládacieho panelu v kufri auta. Okrem sedadiel nás zaujali stĺpiky s ambientným osvetlením. Nechceme preháňať, ale náš prvý dojem počas nočnej jazdy bol „tak toto je ako v barokových kúpeľoch.“ Prečo barokových, presne nepovieme. No ten pocit luxusu dokáže Initiale Paris vzbudiť úplne spoľahlivo.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Ak plánujete auto predovšetkým na rodinné výlety, určite vás poteší štandardný objem batožinového priestoru 719 litrov. V prípade sedemmiestneho rozloženia klesne priestor na 247 litrov a v prípade, že sklopíte zadných päť sedadiel, dostanete sa na úroveň až 2035 litrov. V porovnaní so Seatom Alhambra ide o menšie čísla, no v základnej konfigurácií sa Espace dostane napríklad aj pred svojho krajana – Citroen Berlingo.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Pod kapotu sme do testovaného modelu dostali naftový dvojliter s výkonom 147 kW a automatickú šesťstupňovú prevodovku. Pokiaľ šoférujete MPV, s prudkými akceleráciami nepočítajte. Napriek svojmu vysokému výkonu sme s nimi nemohli počítať ani v Espace. Čo nás však na motore potešilo, bola jeho spotreba. S takto obrovským autom sme sa dostali na priam nemysliteľných 6,5 l/100 km. A tabuľky hovoria, že by sme vedeli ísť ešte o liter nižšie. Napríklad s Eco režimom, ktorý sme takmer nepoužili.

Renault Espace IP
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska jazdných vlastností Espace prekonal naše očakávania. Vďaka technológií 4Control je v zákrutách obratnejší a na diaľnici stabilnejší. Tak hovorí nielen teória, ale aj nami overená prax. Nadpriemerné je aj odhlučnenie kabíny, ktoré k „limuzínovému“ pocitu ešte prídáva.

Test Renault Espace Initiale Paris (32 obrázkov v galérii)

Ak sa rozhodnete pre MPV, v podstate urobíte najrozumnejší možný krok. I keď aj nás za zmysly chytila nová vlna SUV, tento fakt si uvedomujeme. Rodinné Vany poskytujú množstvo miesta, ktoré je navyše prakticky koncipované. Ich spotreba nebýva oveľa vyššia ako pri kombíkoch a prevezú oveľa viac. S výbavou Initiale Paris v Espace preveziete veľa pasažierov, z ktorých bude mať každý pocit, že je v limuzíne. A ešte vám aj ostane miesto na kufre.

Dĺžka4,86 m
Šírka2,13 m
Výška1,68 m
Rázvor2,88 m
Objem batožinového priestoru (l)719/ 2035/ 247
Cena od (naša verzia)36 290 EUR (48 790 EUR)
Motorizácia2,0 Blue dCi , 147 kW, 6st. EDC

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio