AUTO.sk AUTO.sk

Škoda ukázala maskovanú Octaviu kombi. Dostane väčší kufor a plug-in hybridnú jednotku
zdroj: Škoda

Škoda ukázala maskovanú Octaviu kombi. Dostane väčší kufor a plug-in hybridnú jednotku

Škoda už pred oficiálnou premiérou novej Octavie zverejnila celkom podrobné informácie o motoroch, ale aj nových prvkoch interiéru.

Po zverejnení prvých skíc novej Octavie, ktorá sa dosť výrazne podobá na Superb, ukazuje česká automobilka aj verziu kombi. V tomto prípade už zverejnila reálne fotografie maskovaného modelu. Na celkový dizajn si spravíme názor neskôr po oficiálnom odhalení, teraz sa môžeme sústrediť na prvé dôležité informácie o českom modeli.

Škoda Octavia vždy vynikala priestorom a inak tomu nebude ani v prípade štvrtej generácie. S dĺžkou 4 689 mm je kombi o 22 mm dlhšie, liftback o 19 mm. Šírka narástla o 15 mm na 1829 mm a rázvor náprav s dĺžkou 2 686 mm ostal zachovaný. Z väčších rozmerov budú ťažiť cestujúci vzadu, ktorí získajú až o 78 mm viac miesta pre kolená. Objem kufra Octavie kombi narástol na 640 l, liftback ponúkne rovných 600 l priestoru. Fotografie interiéru nemáme k dispozícii, ale zásadnou novinkou bude dvojramenný volant s chrómovou ozdobnou lištou. Priamo z volantu možno ovládať 14 rôznych funkcií pomocou tlačidiel a nových otočných ovládačov v chrómovom vyhotovení. Nový dizajn dostane aj stredová konzola, výplne dverí a horizontálne členená palubná doska. Po prvýkrát sa do Octavie dostanú ergonomické sedadlá šetrné k chrbtu, príplatkové športové sedadlá zas budú odeté priedušnou látkou ThermoFlus.

Digitálna doba priniesla 10-palcové displeje

V moderných autách vyhráva digitálny svet nad analógovým, preto nasadenie troch 10-palcových displejov nie je prekvapením. Prvým z nich je digitálny prístrojový panel, dopĺňa ho dotykový displej multimediálneho systému a novinkou pre Octaviu je head up displej. Priamo na čelnom skle si tak šofér môže zobraziť základné informácie ako rýchlosť, ale aj údaje z navigácie. Aj slovné spojenie LED Matrix svetlomety používame v súvislosti s Octaviou po prvýkrát. Vďaka kamere rozozná Octavia ostatné vozidlá, ale i osoby a objekty s reflexnými prvkami a prispôsobí tomu osvetlenie priestoru zhasínaním/rozsvecovaním jednotlivých segmentov svetiel.

Škoda Octavia Combi

Motory - nafta, plyn aj plug -in hybrid

Octavia je prvou Škodou, ktorá využije radenie systémom shift-by-wire v prípade dvojspojkovej prevodovky DSG. Tradičnú páku tak nahradí nový ovládací modul s prepínačom režimov P, R, N, D/S. Väčšie zmeny sa udiali aj pod kapotou. Trojvalec 1,0 TSI s výkonom 81 kW a štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW sú (výlučne) v kombinácii so 7-stupňovou DSG prevodovkou vybavené štartér-generátorom. Mild hybridná jednotka umožňuje vozidlu plachtiť s vypnutým spaľovacím motorom a rekuperovať energiu pri brzdení. Benzínovú ponuku dopĺňa štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 140 kW, kombinovaný výhradne s pohonom všetkých kolies a DSG prevodovkou. Nepôjde však o najsilnejšiu jednotku v ponuke. 

Plug-in hybridná Octavia iV sa totiž môže pochváliť pohonnou jednotkou s výkonom 150 kW a plánovaná je ešte silnejšia verzia s výkonom 180 kW. Základom oboch bude motor 1,4 TSI. V prípade naftových agregátov sa Škoda sústredila na zníženie emisií NOx. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou motorov majú byť emisie NOx až o 80 % nižšie. K dispozícii budú celkovo tri naftové jednotky s výkonom od 85 kW do 147 kW. Najvýkonnejším naftovým motorom sa stane štvorvalec 2,0 TDI Evo. Iba 9 l benzínu sa zmestí do nádrže Octavie G-Tec. Viac miesta nechali konštruktéri pre nádrže na zemný plyn, do ktorých sa celkovo zmestí 17,7 kg plynu. O pohon sa postará upravený motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW.

Simply Clever

V Škode majú tradičné miesto Simply Clever riešenia. Najznámejším z nich je asi povestná škrabka na ľad v hrdle pri nádrži. Najväčšou novinkou je v tomto ohľade nový "balík pre spanie". Obsahuje dve veľké hlavové opierky na zadných sedadlách s prikrývkou.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Fun rádio