AUTO.sk AUTO.sk

Test BMW M850i xDrive Cabrio: Na toto auto by mali dávať zbrojný preukaz
zdroj: David Dejvo Schun

Test BMW M850i xDrive Cabrio: Na toto auto by mali dávať zbrojný preukaz

To, že BMW robí perfektné autá, je známe. Ak sa ale hovorí o tomto modeli, je to kategória sama o sebe. Mali sme to šťastie vyskúšať ho v teste.

BMW M850i xDrive Cabrio (28 obrázkov v galérii)

BMW M850i je auto s dlhou históriou. Milovníci motorizmu si ešte spomínajú na doby, kedy išlo o takmer nedosiahnuteľnú métu. Mníchovská automobilka doňho vtedy dostala všetko, čo ležalo v ich výskumných laboratóriách. Bola to výkladná skriňa techniky. Aj dnes je situácia veľmi podobná. Moderné systémy a prepych položený takmer na podlahu. Také je nové BMW M850i xDrive.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Vpredu je rukopis BMW jasný na prvý pohľad. Prísne vyzerajúce svetlá a obličky, ktoré pomaly narástli do veľkosti radiátorov, nenechajú nikoho na pochybách, že ide práve o BMW. Mnohým sa už dnešný dizajn mriežky chladiča nepáči, no my ho považujeme minimálne na tomto modeli za nádherný. A nielen to, pri tejto špecifikácií aj veľmi praktický. Motor 50i jednoducho musí byť chladený a mriežka je doplnená klapkami, ktoré regulujú jej otváranie. V prípade studeného motora sú zatvorené, aby sa rýchlejšie zohrial. Po zohriatí naopak poskytnú plný priestor prúdeniu vzduchu.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Po bokoch sa vyníma najmä písmenko M a obrovské čierne kolesá s 20 palcovými diskami a brzdovými strmeňmi modrej farby. Zadok auta tiež nesie moderný, oblejší rukopis s užšími plazivými svetlami, ktoré zaberajú veľkú časť celého zadku. Dominanciou sú štyri obrovské výfuky, dva po každej strane a prieduchy pre odvádzanie horúceho vzduchu.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Červený interiér úplne dopĺňa modré brzdové strmene. Ak by sme ešte autu pridali bielu, máme ho v podstate v národných farbách. Kombinácia tohto odtieňu červenej a čiernej kože sa nám zozačiatku príliš nepozdávala. Prijali by sme možno tmavší odtieň.

Po nastúpení do interiéru sa vodičovi otvára úplne iný vesmír. Sedenie je veľmi nízko a ak máte viac ako 1,9 metra, musíte prakticky ležať. Napriek tomu, že auto je na pohľad veľmi dlhé a mohutné, za vysokého šoféra si už nesadne prakticky nikto.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Čo nás zaujalo na aute úplne prvé, je výhľad. Športové, ostro klopené čelné sklo zozačiatku navodzuje pocit, že sa pozeráte cez uzučký priezor. Na tento „neduh“ rýchlych áut sa ale dá v priebehu hodinky bez problémov zvyknúť. Sedadlo, ktoré vás prisunie k volantu a volant, ktorý sa automaticky vyklápa, aby sa vám ľahšie nastupovalo, sú samozrejmosťou.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Veľmi dizajnovo vyzerá aj volič prevodovky, v ktorého vnútri sa pod kryštálovým výbrusom skrýva číslo 8. Toto číslo je v noci súčasťou ambientného osvetlenia a pridáva na pocite, že sa vozíte skutočne v prepychovom vozidle.

Multimediálny systém je typický „bavorácky.“ S obrovským množstvom možností sa môžete pohrať pokojne aj celé hodiny. Ponúka aj také drobnosti, ako sú napríklad správy o počasí alebo agregátor noviniek zo sveta vo viacerých oblastiach. V prémiových automobiloch je funkcia Apple CarPlay dostupná aj vzduchom, čiže telefón nemusíte napájať pomocou USB rozhrania. Ide o prvý multimediálny systém, v ktorom sme uprednostnili vstavaný počítač pred technológiou CarPlay.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Zaujal nás aj široký HUD premietaný priamo na čelné sklo. Zobrazoval všetky dôležité informácie vrátane navigácie. Bol veľmi praktický a vzhľadom na charakter posedu sme sa tentokrát na digitálny prístrojový panel pozreli skutočne len keď sme chceli vidieť spotrebu auta. A to sme radšej nerobili často.

Automobil bol vybavený aj špeciálnymi svetlami, ktoré sú schopné vykrajovať svetelný lúč. Máme na ne zmiešané názory. Ak ste zástancom efektivity, určite ich oceníte. Perfektne vykroja oprotiidúce auto tak, aby naň nedopadal svetelný lúč, no zvyšok cesty ostal osvetlený. My sme však čakali o niečo viac. Možno nejakú animáciu svetiel alebo niečo, čo vodičovi pripomenie, za čo vlastne platí. Ide o to, že počas bežného používania si vodič ani neuvedomí, akú technológiu vlastne má. Všetko totiž prebieha až príliš plynulo a čisto. Ale na druhej strane, asi o to automobilke išlo.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska cestných asistentov patrí BMW k špičke na trhu a M850i nie je výnimkou. Sledovanie jazdného pruhu je extrémne presné a nerobí chyby. Varovanie pred vybočením prebieha relatívne nástojčivým trasením volantu a ak po vás auto chce, aby ste prevzali riadenie, nezbuntoší kvôli tomu celú posádku. Na volante sa nachádzajú dva krátke svetelné pásy, ktoré sa v prípade nutnosti „prebrať štafetu“ rozsvietia nažlto. Až v prípade, že by ste volant nechytili, príde červené svetlo a neskôr pípanie. Ak volant nechytíte ani potom, auto samé zastaví a odparkuje.

Sedenie vzadu bolo pre nás sklamaním, no batožinový priestor príjemne prekvapil. Iste, je to kabriolet. Práve preto sme čakali malinký kufor na najviac dve cestovné tašky. Skutočnosť je taká, že doňho zmestíte až 280 litrov aj so sklopenou strechou. Jediné, na čo je potrebné myslieť, je členitosť batožinového priestoru.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Ale poďme k tomu podstatnému. Motor, ktorý do modelu M850i automobilka vložila, je 4,4 litrový osemvalec V8 dopovaný dvomi turbami. Výkon 390 kW a krútiaci moment 750 Nm vám síce nemusí nič hovoriť, ale zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy už áno. Predstavte si ten moment, keď zastavíte na križovatke a po rozsvietení zelenej ste za ňou doslova v momente. Vtedy sa len obzriete do zrkadla a vidíte, že autá za vami sú ešte len 4 metre za „stopčiarou.“ Automatická osemstupňová prevodovka sa stará o prenos výkonu úplne skvele najmä v režime Sport. Či už jazdíte v ňom, na Comforte alebo Eco Pro, po zošliapnutí plynového pedálu máte vždy k dispozícií výkon, ktorým predbehnete auto pred vami doslova v okamihu. Ak vám teda nevyšli prijímačky na stíhacieho pilota, M850i vám stíhačku zasupluje aj bez pilotného preukazu.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Neskutočný zážitok poskytujú aj reproduktory Bowers & Wilkins. Vďaka rôznym nastaveniam vám navodia pocit, akoby ste boli v kine, v štúdiu, na koncerte. Technológia funguje na princípe vyvažovania hlasitosti jednotlivých reproduktorov a rozdiel je cítiť.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

Aby sme však nehovorili iba o radosti z jazdy, musíme spomenúť aj prejavy motora. Tie sa veľmi líšia v závislosti od nastaveného režimu. Studený štart tak veľkého osemvalca je vždy sprevádzaný hrmením koní, ktoré sú v ňom skryté. V režime Eco Pro je však motor veľmi distingovaný a nesnaží sa zbytočným hlukom upútavať pozornosť. Režim Sport je iná káva. Prevodovka automaticky preraďuje až vo vysokých otáčkach a výfuk začne byť oveľa hlučnejší. Nie však do takej miery, aby pôsobil otravne. Najviac nás bavilo bublanie, ktoré prišlo vždy po pustení plynového pedálu.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

V zákrutách BMW pôsobí veľmi obratne. Vďaka pohonu xDrive je aj s takým výkonom veľmi ľahko kontrolovateľné a predvídateľné. Po prepnutí kontroly trakcie do športového režimu je to však iná káva. Auto sa dokáže utrhnúť v momente. Lepšiemu zážitku dopomáha aj natáčanie zadnej nápravy, ktoré pocítite najmä pri parkovaní a prejazdom uličkami starého mesta.

Ak jazdíte na aute s cenovkou takmer 150 tisíc, spotreba vás asi príliš zaujímať nebude. Ani nás nezaujímala, a tak sme sa odtrhli a jazdili v priemere za 16 l/100 km. Ak však máte pokojnejšiu nohu a jazdíte prevažne okresné cesty, dokážete ju stlačiť aj na 10 litrov.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

BMW k svojim vozidlám ponúka aj aplikáciu BMW Connected. V nej máte prístup z vášho smartfónu alebo z inteligentných hodiniek k rôznym funkciám auta. Dokážete ho na diaľku odomknúť a zamknúť z ktoréhokoľvek kúta sveta s prístupom na internet. Dokážete na diaľku spustiť klimatizáciu alebo si cez telefón zadať do navigácie cieľ cesty. Nastavenie aplikácie je jednoduché a nezaberie viac ako 10 minút.

BMW M850i xDrive Cabrio
Zdroj: David Dejvo Schun

BMW M850i xDrive Cabrio je auto, po ktorom sa vám všetky ostatné budú zdať pomalé. Ako v minulosti, aj dnes je to výkladná skriňa značky a poskytuje všetko, po čom bude vaše srdce túžiť. Nevravíme, že my by sme za auto dali 150 tisíc eur. Kto však na to má, určite bude z predajne odchádzať šťastný s tým, že bude vedieť, za čo toľké peniaze zaplatil.

Dĺžka4,85 m
Šírka1,90 m
Výška1,35 m
Rázvor2,82 m
Batožinový priestor280/350 l
Cena modelu M850i xDrive Cabrio od132 750 EUR
Cena testovanej verzie150 567 EUR
Motorizácia4,4 V8 Biturbo, 390 kW, 8st. automat

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio