AUTO.sk AUTO.sk

Lexus ES 300h získal v Ecoteste autoklubu ADAC štyri hviezdičky
zdroj: Lexus

Lexus ES 300h získal v Ecoteste autoklubu ADAC štyri hviezdičky

Hybridný Lexus získal v nezávislom teste nemeckého autoklubu ADAC 76 bodov zo sto, čo mu stačilo na zisk štyroch hviezdičiek. Výborne si viedol v teste spotreby.

V týchto dňoch práve testujeme Lexus ES 300h, aj preto nás na nemeckej mediálnej stránke Lexusu zaujali informácie o tom, ako obstál v teste emisií a spotreby, vykonanom nemeckým autoklubom ADAC. Limuzína s výkonom 160 kW sa spolieha na hybridný pohon s celkovým výkonom 160 kW. Priemerná spotreba, dosiahnutá v rámci ADAC Ecotest, je 5,5 l. Najlepšiu spotrebu majú hybridy v meste a potvrdil to aj Lexus ES 300h s údajom 4,3 l/100 km. Mimo obce stúpla spotreba na 4,9 l a na diaľnici až na 7,4 l. My sme s Lexusom stihli v čase písania článku absolvovať akurát dlhší diaľničný presun z Bratislavy do Banskej Bystrice s podstatne lepšou spotrebou 6,3 l/100 km. Značný vplyv na rozdiel v spotrebe mal prvý úsek po Trnavu, kde sme dodržiavali stanovenú rýchlosť 110 km/h. V každom prípade to naznačuje, že merania ADACu nepodliezajú hodnoty, dosiahnuté v reálnej prevádzke. V emisnej časti testu získal hybridný Lexus 76 zo 100 bodov, čo mu vynieslo zisk štyroch hviezdičiek. 33 bodov získal za emisie CO2 a 43 bodov za ostatné emisie. V porovnaní vidno značný rozdiel medzi papierovými údajmi emisií CO2 (103 g/km) a údajom 150 g/km, ktorý nameral v teste ADAC.

Hybridy sú cesta k zníženiu CO2

Aj keď sa realita od papierového údaju odlišuje, hybridy ostávajú dôležité pri znižovaní emisií v krátkodobom horizonte. Potvrdzujú to aj skúšky spoločnosti Emissions Analytics. Podľa nich sú hybridné vozidlá schopné najviac zo všetkých elektrifikovaných áut zredukovať CO2 pri prepočte na kWh. Testy sa uskutočnili v jednotnom štandardnom výskumnom cykle spoločnosti, uskutočnenom na cestách. Priemerný výsledok pre hybridy všetkých typov (full hybrid, mild hybrid a plug-in hybrid) predstavuje 30 % zníženie emisií CO2. Do výpočtov boli zahrnuté iba priame emisie CO2 počas jazdy vo vzťahu ku kapacite batérie. Emisie, vyplývajúce z výroby paliva alebo elektriny, neboli brané do úvahy.

Hybridy idú v meste väčšinou na elektriku

Tím Emissions Analytics takisto vypočítal pomer redukcie CO2 na vymedzenej trase k objemu batérie, pričom bral do úvahy plné hybridy (full hybrid), čiastočné hybridy (mild hybrid), hybridy nabíjané z vonkajšej siete (plug-in hybrid) a batériové elektromobily (BEV). V prípade full hybridov bola úroveň redukcie 50,5 g/km/kWh, zatiaľ čo elektromobily, vybavené veľkou batériou, redukujú CO2 o 3,5 g/km/kWh, čiže výrazne menej efektívne. Výsledok mild hybridov predstavuje 73,9 g / km / kWh – to znamená, že prinášajú veľké zníženie emisií vo vzťahu ku kapacite použitej batérie, hoci absolútne zníženie emisií je v ich prípade malé. Pre porovnanie - full hybridy vypúšťajú o niekoľko desiatok percent menej CO2 ako ich náprotivky s vnútorným spaľovaním a v mestských podmienkach sa pohybujú na elektromotore viac ako polovicu času jazdy a prekonanej vzdialenosti.

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio