AUTO.sk AUTO.sk

Kia postavila riadne delo. Okruhový Stinger GT420
zdroj: Kia

Kia postavila riadne delo. Okruhový Stinger GT420

Predprodukčný Stinger mal po pár tisíc kilometroch skončiť na šrotovisku. Nakoniec ho Kia prestavala na okruhový špeciál Stinger GT420. Vraj ostane jediným prototypom, ale veríme, že Kia túto skúsenosť zúročí pri budúcich ostrých sériových modeloch.

Prvotné nadšenie po zhliadnutí tlačovej správy o Kii Stinger GT420 vystriedalo mierne sklamanie. Okruhový model je jediný svojho druhu a podľa oficiálnych správ to tak aj ostane. Konštruktéri na ňom pracovali viac menej vo svojom voľnom čase. Na druhej strane je výsledkom spolupráce Kia Motors UK a Hyundai Motor Europe Technical Centre v Rüsselsheime. Zdá sa to príliš veľa úsilia na to, aby sa výsledok tejto spolupráce neprejavil v budúcnosti. Redakcia britského portálu Autocar si dokonca mohla vyskúšať Stinger GT420 na okruhu Silverstone. Aj oni na svojej stránke informujú, že oficiálne je koniec a GT420 ostane jediným prototypom. Spomedzi riadkov sa však dá vycítiť, že skúsenosti pri stavbe okruhového modelu Kia v budúcnosti využije a môžeme dúfať v príchod poriadne ostrého auta.

História Kie Stinger GT420 sa začala písať v roku 2017. Lietadlom bol nový predprodukčný model, vtedy s názvom Stinger GT S, prepravený do Británie. Zaregistrovaný bol 22. februára a následne sa objavil na obálke mnohých britských motoristických časopisov. Tento konkrétny Stinger neskôr účinkoval v Top Geare, aj v známom programe The Grand Tour. Namiesto 3 až 4 tisícov km, čo je typický nájazd pre predprodukčný model, najazdil Stinger až 16 000 km. V roku 2018 prišiel jeho čas a mal absolvovať svoju poslednú cestu cez drvič priamo do šrotu. Namiesto šrotoviska však prišiel pre Stinger nový život a bol prestavaný na model GT420.

Kia Stinger GT420 (25 obrázkov v galérii)

Motor V6 s objemom 3 342 cm3 bol mierne upravený. Dostal nové zapaľovacie sviečky HKS M45il, vzduchový filter K&N a technici vymenili aj výfukový systém a nahradili ho odľahčeným systémom Miltek Sport so štyrmi koncovkami výfuku. Výsledkom bol mierny nárast výkonu z 272 kW na 314 kW. Krútiaci moment vzrástol z 510 na 560 Nm. Automatická prevodovka dostala upravený softvér a väčší chladič. Podstatnou zmenou bolo zníženie hmotnosti o 150 kg. Z vozidla bola odstránená väčšina interiéru, osadené športové sedadlá Sparco, bezpečnostná klietka a hasiace zariadenie. Výrazne prepracovaný bol aj podvozok. Dostal tvrdšie pružiny Eibach Pro a tlmiče Mando. Štandardné kolesá nahradili o 5 kg ľahšie značky OZ Racing Leggera. Kia ich obula do pneumatík Pirelli Trofeo R. Zmien na podvozku a aute bolo ešte viac a výsledkom je Kia Stinger GT420.

Kia

Podľa redakcie Autocaru bolo vozidlo na okruhu perfektne ovládateľné a malo úžasnú trakciu zadnej nápravy. Pri výjazde z pomalých zákrut očakávali "tancujúci" zadok, ale vozidlo išlo do driftu, až keď ho šofér k tomu vyprovokoval. Pochvalu dali Kii za športový zvuk a špeciálne sa venovali aj výkonným brzdám. Menším nedostatkom boli akurát dlhšie reakcie automatickej prevodovky po manuálnom preradení na volante.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Fun rádio