AUTO.sk AUTO.sk

Riešenie mobility od Seatu: Otestovali sme Atecu aj elektrokolobežku
zdroj: David Dejvo Schun

Riešenie mobility od Seatu: Otestovali sme Atecu aj elektrokolobežku

Prostredné SUV od Seatu je ideálnym spoločníkom do mesta, no poradí si aj s malým terénom. Otestovali sme ho v kombinácií s elektrokolobežkou. Ideálna kombinácia do veľkých miest.

Neznášate zápchy, ale máte radi komfort? Budúcnosť mobility je ešte iba v zárodku, no Seat prináša riešenie pre každodenného človeka. Seat Ateca sme podrobili testu ešte v zime. Dnes ho však Seat vybavil iným motorom a vďaka pribalenej elektrickej kolobežke ponúkol zážitok z jazdy, ktorý môže úplne zmeniť ponímanie mobility ako takej.

Ateca a kolobežka (25 obrázkov v galérii)

O zovňajšku auta sme už čo to popísali. Ide o najstaršie SUV Seatu, ktoré začala španielska automobilka vyrábať ešte v roku 2016. Ani napriek tomu nevyzerá oproti svojim súrodencom zastaralo. Trendovým dizajnom útočí automobilka na mladých ľudí. Na každom Seate vždy chválime práve ostré hrany, ktoré dodávajú autu oproti koncernovým konkurentom istú výhodu.

Seat Ateca
Zdroj: David Dejvo Schun

Základ v Seate Leon je viditeľný hlavne v predných LED svetlách, ktoré sú de facto prebrané. Praktické oplastovanie spodných častí karosérie vôbec nie je rušivé a mohutné dvadsaťlúčové disky iba umocňujú dynamický a mladícky vzhľad. Celkovo vyzerá auto ako taká energická SUV žiletka pripravená raziť si svoju cestu vzduchom v hocijakom počasí a v akomkoľvek teréne. 

Seat Ateca
Zdroj: David Dejvo Schun

Zboku je auto podobnejšie so svojim súrodencom Škodou Karoq. Črtami sa dokonca podobá aj na Audi. V porovnaní s SUV z Mladej Boleslavi je o niečo kratšie a vyššie. Miesta pre pasažierov má však rovnako, nakoľko rázvor je totožný. O niečo menší je batožinový priestor s objemom 510 litrov. Zaostáva však len o zanedbateľných 11 litrov.

Seat Ateca
Zdroj: David Dejvo Schun

Vybavenie interiéru poskytuje všetko, čo mladá duša potrebuje. Rádio, na ktoré si môžete pripojiť telefón, navigáciu a perfektný rozhľad na cestu. V testovanom modeli nám chýbalo rozhranie Apple CarPlay a Digital Cockpit, čo je obrazovka namiesto prístrojového panela. No čo už, Seat si nás už trochu rozhýčkal. Našťastie je to iba vecou financií, nakoľko obe sa dajú dokúpiť. Ak už vám však eurá v peňaženke neostávajú, nezúfajte. Vzhľad manuálnej prístrojovej dosky je tiež veľmi praktický a príjemný. Aj z nej sa dozviete všetko podstatné.

Seat Ateca
Zdroj: David Dejvo Schun

Pod motorom našej „Ateky“ bublal 1,5 litrový benzínový motor s výkonom 110 kW a sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Ide o ideálnu kombináciu do mesta. Spočiatku sme boli skeptickí. Neverili sme, že jeden a pol litrový motor postačí mohutne pôsobiacemu SUV. 

Seat Ateca
Zdroj: David Dejvo Schun

Na jednej strane musíme priznať, že SUV je menšie, ako sa tvári, na druhej strane je motor naozaj perfektne odladený. Kombinácia automatickej prevodovky a živého benzínového motora je ideálna do mesta. Auto je svižné na križovatkách, no pri vysokých rýchlostiach už viete odhaliť, že dynamike dopomáhalo turbo. Pri predbiehaniach na diaľnici už svoju svižnosť mierne stráca.

Benzín alebo nafta?

Toto porovnanie do našich testov nedávame často. Obe autá však máme v čerstvej pamäti a každé z nich sa hodí na iný účel. Asi vás neprekvapí, keď odporučíme naftovú verziu každému, kto sa pohybuje hlavne na dlhých trasách. Auto sa prejavovalo tichšie, no subtílnosť bola spojená s mdlejšími prejavmi. Na druhej strane benzínové auto je o niečo hlučnejšie, ale podstatne dynamickejšie.

Seat Ateca
Zdroj: David Dejvo Schun

Myslíme si, že mesto je ideálnym domovom pre benzínovú Atecu. V rámci spotreby vyšli obe autá veľmi podobne. Naftové sme testovali v zime na pneumatikách s vyšším odporom, pri benzínovom sme zase naplno využívali klimatizáciu. Naftové jazdilo za 6,6 l/100 km a benzínové za 6,9 l/100 km.

Čo tá kolobežka?

V dnešnej dobe sú ľudia v pohybe neustále. Často musia počas bežného dňa absolvovať podstatne dlhšie vzdialenosti ako kedysi. Seat nám vysiela jasnú správu, že mobilita nie je iba o autách. Snaží sa nám to dokázať svojou elektrickou kolobežkou.

Elektrická kolobežka
Zdroj: David Dejvo Schun

Nie sme síce odborníci na kolobežkové testy, no skombinovať tieto dva prostriedky dokopy je perfektný ťah. Ak sme v Bratislave potrebovali ísť do mesta, zaparkovali sme jednoducho na záchytnom parkovisku (alebo skôr hlinenej plošine) na Tyršovom nábreží a vďaka elektrickej kolobežke sme cez Starý most boli v centre v priebehu niekoľkých sekúnd. 

Elektrická kolobežka
Zdroj: David Dejvo Schun

Je to ideálna náhrada MHD na krátke trasy a vďaka nej už nebudete tráviť hodiny týždenne hľadaním parkovacieho miesta v centre. Auto alebo skúter nenahradí, lebo jazdí maximálne 25 km/h. Na druhej strane s ňou môžete jazdiť aj po chodníku, je spratná a zatiaľ na ňu nepotrebujete ani prilbu. A že je len pre jedného? A vadí to? Aj tak väčšina z nás jazdí v aute sama...

Dĺžka4,36 m
Šírka1,84 m
Výška1,63 m
Rázvor2,64 m
Objem batožinového priestoru510 l
Cena verzie od24 760 EUR (1,5 TSI Aut.)
Motorizácia1,5 TSI, 110 kW, 7st. automat

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio