AUTO.sk AUTO.sk

Test Ford Mondeo: Útočný dizajn, komfortná jazda
zdroj: David Dejvo Schun

Test Ford Mondeo: Útočný dizajn, komfortná jazda

Americká automobilka vo faceliftovanom Mondeu vonkajší vzhľad poriadne okorenila. Je ostrejší a živší. V teste sme sa pozreli aj na jeho jazdné vlastnosti.

Ford Mondeo piatej generácie brázdi po svete už od roku 2014. V Európe sme doňho prvýkrát mohli vhupnúť o niečo neskôr, no aj tak ho na trhu radíme medzi tie staršie novinky. To však neznamená, že nemá čo ponúknuť. Keď sme sa na auto prvýkrát pozreli, povedali sme si, že je neskutočne sexy. Ostré línie prednej masky navodzujú pocit, že auto patrí skôr do hangáru ako do garáže. Aj vďaka farbe, ktorú sám Ford nazýva Stealth, máte pocit, že pri nástupe sa vám zíde aj letecká kombinéza. Auto vyzerá ako stíhačka. Dojmu dopomáha aj výbava ST Line, ktorá zahŕňa aj nádherné 18 palcové disky.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Ten nebezpečný pocit, ktorý vpredu navodí agresívna farba a čierne doplnky, vzadu trochu zhodí obrovský chrómový pás cez celý kufor, ktorý končí až v svetlách. Je to typická Amerika. Tam tiež väčšina áut obsahuje dominantné chrómové prvky. Takže máme tvár agresívnej stíhačky spredu a amerického sedanu zozadu.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Po nastúpení sa otvára úplne iná realita. Technológie komfortu, na ktoré pri Forde nie sme zvyknutí, zapracovala automobilka do interiéru, ktorý z Fordu poznáme. Na ňom už je viditeľný vek. Nemení to však nič na veci, že tretia tvár Mondea je manažérska limuzína.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Hneď, ako si sadnete za volant a naštartujete, prekvapí vás, že sa začnete hýbať. To vás asistent nástupu s celým sedadlom posúva bližšie k volantu do polohy, ktorú ste si nastavili. V tejto triede vozidiel ani zďaleka nejde o štandard. Sedadlá sú až prekvapivo mäkké, no bočné výstuže držia v zákrutách ako pri iných manažérskych limuzínach. Nejde o karbónovú pretekársku „vaňu,“ ale vypadávať nebudete.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Ďalší „wow“ faktor je digitálny prístrojový panel. Displeje namiesto ručičiek sa už pomaly dostávajú do každého auta strednej a vyššej triedy, Mondeo musí držať tempo. Na prvý pohľad ručičky čakáte, pretože displej nevypĺňa celú plochu panela. Napriek tomu, všetko je digitálne. Potešilo nás, že typická mriežka so všetkými jazdnými informáciami na jednom mieste ostala skoro nezmenená. Stále sa dozvieme spotrebu, priemernú spotrebu a prejazdené kilometre na jednom mieste. Iba dojazd sa presunul do pravého „výrezu.“

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Stredový panel nás príliš nenadchol. Klasický monoblok s tlačidlami a obrazovkou pôsobí fádne a staromódne. Na vine je sčasti aj rozhranie systému Sync 3, ktorému sme doteraz na chuť neprišli a asi ani neprídeme. Európski zákazníci sú jednoducho zvyknutí na iný grafický zážitok pri klikaní do obrazovky. Aspoň ale vidíme, na čo všetko musia automobilky myslieť, aby priniesli na svet dokonalý produkt. Sme veľmi radi, že v tom, čo má byť na aute skutočne podstatné, Ford nesklamal. Ale o tom neskôr.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Čo sme si z interiéru zaľúbili, je volič automatickej prevodovky. Koliesko je veľmi príjemné, jednoducho ovládateľné, poskytuje odozvu a hlavne... Pri vypnutí motora sa samo vráti do polohy P. Nevieme presne, ako Ford technicky vyriešil tento volič, no ide o fascinujúci efekt. Ak sa jedného dňa sa pristihnete, že auto štartujete a vypínate len preto, aby ste videli točenie tohto kolieska, nebudeme sa vám čudovať. Nám sa to stalo tiež.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

Od detailov smerom k praktickosti. Zadné sedadlá sú veľmi príjemné tiež a takisto vyhrievané. Poskytujú dostatok miesta pre dospelého človeka. Chválime aj za 230V zásuvku v lakťovej opierke zozadu. Batožinovým priestorom Mondeo ohuruje asi bežne. Ak ste sa niekedy vozili v klasických žltých taxíkoch v New Yorku a videli ste ich kufre, pri Mondeu krajinu pôvodu dvakrát hádať nebudete. Veko kufra sa otvára aj so zadným sklom, a tak sa pred vami otvorí mohutný priestor, v ktorom by sa na prvý pohľad deti vedeli hrať. Napriek zavádzajúcemu výzoru hovoria čísla o 550 litroch, čo je veľmi podobné ostatným hráčom.

Ford Mondeo
Zdroj: David Dejvo Schun

V závere prichádzame k tomu najdôležitejšiemu, k pocitom z jazdy. Pod kapotou sme dostali 140 kW silný dvojlitrový turbodízel. Jeho ladenie nám naznačuje skôr to, čo vraví interiér. O stíhačku nejde. Napriek vysokým číslam je auto pri rozbehoch pokojné. Na pomalšiu reakciu plynu sme si chvíľu museli zvykať, hlavne pri rozjazde na križovatkách. Všetko sa však dá napraviť improvizovaným launch control, po ktorom vás auto vystrelí dopredu a výkon naozaj pocítite. Boli doby, keď sa do dvojlitrového motora natlačilo najviac 100 kW a spotreba bola okolo piatich litrov. Nárast výkonu, ktorým Mondeo prešlo, ide však ruka v ruke aj s nárastom spotreby. Na konci testu nám na displeji aj tak svietil údaj 7,4 l/ 100km, za ktorý sa auto nemusí hanbiť.

Test Ford Mondeo (50 obrázkov v galérii)

Jedným pojmom asi nezhrnieme cieľovú skupinu tohto auta. Je sexy, ale nie okázalé. Zvnútra je komfortné, ale Ford nie je typická manažérska značka. Jednoducho to nie je Nemec, a to mnohých odstraší. Robia však chybu ak sa nechajú, pretože Amerika má vie vyraziť dych.

Dĺžka4,87 m
Šírka2,12 m
Výška1,91 m
Rázvor2,85 m
Objem batožinového priestoru550 l
Cena modelu od41 080 EUR (ST-Line, 2,0 TDCi)
Motorizácia2,0 TDCi EcoBlue, 140 kW, 8st. automat

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio