AUTO.sk AUTO.sk

Test Toyota Corolla sedan vs. kombi: Dve Corolly, dva hybridy a dve super spotreby
zdroj: Michal Švančara

Test Toyota Corolla sedan vs. kombi: Dve Corolly, dva hybridy a dve super spotreby

Pre nás to nebol súboj dvoch karosérií, ale dvoch rôznych hybridných jednotiek. Obe obstáli v teste výborne vďaka pomeru spotreby a dynamických vlastností.

V našich končinách možno nie je Toyota Corolla tým najznámejším autom, v celosvetovom meradle však ide o historicky najpredávanejšie vozidlo. Už len z tohto dôvodu treba brať "nenápadné" japonské auto vážne. V redakcii sme v krátkom čase vystriedali na test hneď dve Toyoty Corolly, sedan aj kombi s rôznymi hybridnými motorizáciami. Pohľad na úspešného Japonca začíname vo vnútri. Hneď po nastúpení získa človek dojem nadštandardnej kvality. Spracovanie, aj použité materiály sú na veľmi slušnej úrovni, navyše interiér Corolly je o ďalší krok bližšie k európskemu zákazníkovi. Žiadna lacná japonská "videohra" s nepodarenými tlačidlami sa nekoná. Palubná doska je horizontálne rozdelená a vynikla najmä v menej praktickej čierno-bielej kombinácii. Potešil nás aj každý dotyk s časťami interiéru. Nič pod rukami nevŕzgalo a dlho sme hľadali nejaké mínu. Snáď len odkladacie priestory nie sú ideálne vyriešené. Do dverí síce zmestíte fľašu s vodou, ale prístup a jej vyberanie nie je ideálne, ani pre peňaženku sme nenašli vhodné miesto.

Toyota Corolla
Toyota Corolla

K tlačidlám na volante nemáme výhrady, ovládanie je prehľadné a celkom sme si rozumeli aj s dotykovým displejom. Horšie to bolo pri nastavovaní osvetlenia prístrojového panelu a ostatných častí palubnej dosky. Prístrojový panel sme "stíšili" dvoma krokmi pomocou archaickej tyčky pri tachometri. Následne sme museli osobitne znížiť osvetlenie dotykového displeja, tiež to nešlo jedným klikom a po tom všetkom ostal stále silno žiariť panel navigácie. Sedadlá poskytujú dobrú oporu v zákrutách, bočné vedenie je akurát hlboké na operadlách aj sedáku. Na zadnom sedadle sme strávili približne 250 km v Corolle kombi. Pre nižšie postavy (174 cm) je to priestorovo úplne postačujúce. V súťaži o najväčší kufor má podľa očakávania navrch kombi s objemom 581 l (resp. 598 l, ak si nevyberiete hybrid), sedan sa uspokojí so 471 litrami. Za týmto rozdielom nestojí len tvar zadnej časti, ale aj fakt, že kombi je o 23 mm dlhšie.

Obe autá mali pocitovo takmer rovnaké správanie podvozka. Vozidlo bolo mäkké, vláčne ale v zákrute sa nerozkývalo. Pri rýchlych prejazdoch sa možno bez obáv o podvozok poriadne oprieť, vozidlo si kľakne na stranu a v stabilnej polohe vyrezáva požadovaný oblúk. Navyše pri naklonení cítiť, ako pruženie pomáha vozidlu predchádzať nedotáčavému správaniu. Váha sa mierne prenesie na prednú časť a zadná sa akoby vystrčí do strany. Nech už náš vnútorný radar hovorí pravdu, alebo aj nie, tak či tak zvládne Corolla na konci dňa vysokú rýchlosť v zákrutách a pritom ostáva komfortná. Navyše v aute je dobre potlačená hlučnosť motora, počuť ho len pri plnej akcelerácii. Čakali by sme mierne lepšie odhlučnenie interiéru od pneumatík. Sem-tam sme začuli aj náraz pneumatík na nerovnosť. Pri vyrovnanej jazde či už na diaľnici alebo bežnej ceste patrí Corolla medzi príjemné autá.

Z pohľadu asistenčných systémov ponúka Corolla dnešný štandard. Na udržanie v jazdnom pruhu sa dá spoliehať iba ako na pomocníka, viac od neho čakať netreba. Prepínanie diaľkových svetiel tiež nevybočuje z priemeru. Má tradičné detské chyby a nie vždy reaguje promptne a správne.

Toyota Corolla sedan 1,8 l Hybrid

Toyota Corolla

Poučka hovorí, že sedan je krajší a kombi praktickejšie. V prípade Corolly to podľa nás platí, ale ako vždy záleží od vkusu jednotlivca. Viac ako vzhľad/krása nás zaujali hybridné pohony. V útrobách sedanu pracoval benzínový štvorvalec s objemom 1,8 l, ktorému pomáhal synchrónny elektromotor s trvalým magnetom s výkonom 53 kW a s krútiacim momentom 163 Nm. Tu sa patrí povedať, že Toyota ponúka hybridné jednotky už vyše 20 rokov. To, čo bola kedysi len pekná myšlienka na papieri, dnes veľmi dobre funguje. V prvom rade to dokazuje vynikajúca spotreba v meste. Vyše 50 km po Bratislave znamenalo priemernú spotrebu 4,5 l. Nejde o náhodu, v minulosti sme veľmi podobné číslo dosiahli aj s hybridnou Toyotou C-HR. 

Dnešné hybridy japonskej značky však prinášajú výbornú spotrebu aj mimo mesta. Minimálne sa vyrovnáva naftovým autám, možno ich aj prekonáva. Jazdiť mierne nad 5 l znamená, že nie ste slimák a predbiehanie vám nie je cudzie. Najviac paliva z nádrže potiahne diaľnica, tu treba počítať so spotrebou 6,1 l. Dobrou správou je, že hybrid popri tom všetkom ponúka slušnú dynamiku. Plynom sa navyše dá milimetrovo presne časovať predbiehanie. Pridať môžete s predstihom a správnym tempom sa blížiť k svojej obeti. Celú dobu možno akceleráciu presne korigovať, keďže plynový pedál nemá žiadne hluché miesta a ani žiadne zbytočné oneskorenie ako v prípade turbo motorov. Výsledkom je rýchle a bezpečné predbehnutie, aj napriek tomu, že celkový systémový výkon hybridnej jednotky (90 kW) v dnešnej dobe neohúri. Jednotku 1,8 l hybrid odporúčame pre jazdu na kratšie a stredné trasy. Odmení sa vynikajúcou spotrebou a poteší aj dynamikou. Ťažko tu niečo Toyote vyčítať.

Test: Toyota Corolla Sedan 1,8 l Hybrid (18 obrázkov v galérii)

Toyota Corolla Touring Sports 2,0 l Hybrid

Toyota Corolla

Sem by sme mohli skopírovať predchádzajúci text a iba upraviť niektoré čísla v ňom. Spotrebu v meste možno stlačiť pod 5 l, ale nie je to také jednoduché a v niektorých situáciách zas skočí nad 5. Rozdiel v prospech slabšieho sedanu sa v meste pohybuje na úrovni 0,4 až 1,0 l. Mimo mesta je rozdiel menší, najmä pri našej vcelku dynamickej jazde. Časté predbiehanie v čase ranného príchodu do roboty nám na 40 km dlhej trase zdvihlo spotrebu na 5,4 l. Diaľnica vycucla z nádrže praktického kombi v priemere 6,4 l. Pri výkone 132 kW však už ide o iné auto, ako bol sedan. Je vhodné na dlhé trasy, ponúka veľký komfort pri predbiehaní vďaka svojim vlastnostiam aj výkonovej rezerve. Corollu sme si v krátkom čase veľmi obľúbili a jazdiť s ňou bolo naozaj príjemné. 

Na konci už stačí len spomenúť prevodovku e-CVT. Vo väčšine situácií sa bezstupňová prevodovka tvári, akoby radila prevodové stupne, po zošliapnutí plynu na podlahu však otáčky okamžite plynule vyletia hore. Drží ich plus-mínus rovnaké a vozidlo stále zrýchľuje. Šoférom, zvyknutým na tradičnú prevodovku, to môže prísť zvláštne, keďže zvuk motora sa so zrýchľovaním nemení. Prevodovka ho však drží v ideálnych otáčkach pre maximálne zrýchlenie. Dobrou správou je, že v tomto prípade je hluk motora lepšie potlačený ako v minulosti, takže to šoféra neotravuje ani pri dlhej jazde s častým predbiehaním.

Test: Toyota Corolla Touring Sports 2,0 l Hybrid (17 obrázkov v galérii)

Toyota v konečnom dôsledku pripravila dve motorizácie, ktoré sa vhodne dopĺňajú. Slabší hybrid je vhodnejší na kratšie trasy, stále ponúka slušnú dynamiku a veľmi dobrú spotrebu. Silnejšou Corollou by sme nepohrdli, keby sme týždenne najazdili aj tisícky kilometrov. Je o málo "žravejšia", ale výrazne dravejšia. Nie, športové gény v nej nehľadajte, ale rýchle presuny sú komfortné a bez problémov možné.

ModelToyota Corolla Sedan 1,8 lToyota Corolla kombi 2,0 l
Motorbenzínový štvorvalecbenzínový štvorvalec
ElektromotorSynchrónny motor s trvalým magnetomSynchrónny motor s trvalým magnetom
Celkový výkon kW(k)/pri ot.90(122)/5 200132(180)/6 000
Spotreba výrobca /test l3,4/5,83,7/6,3
Cena od/testovaný model18 500/26 27019 800/31 270

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio