AUTO.sk AUTO.sk

Mercedes-Benz EQC prvé dojmy: Tichý a nekompromisný
zdroj: David Dejvo Schun

Mercedes-Benz EQC prvé dojmy: Tichý a nekompromisný

EQC je dlhoočakávané čisto elektrické SUV od Mercedesu. V rámci prvého kontaktu sme ešte pred spustením predaja v rýchlosti otestovali model, do ktorého nemecká značka vkladá veľké nádeje.

O dlhoočakávanom elektrickom SUV od Mercedesu sme písali ešte na jeseň minulého roka. Automobil prešiel dlhotrvajúcim vývojom a krutými testami v ľadových podmienkach. Vďaka tomu vieme, že technicky pôjde o špičku spĺňajúcu kvalitu typickú pre nemeckého hráča. EQC je rozmerovo podobný modelu GLC, s ktorým zdieľa takmer všetky parametre. Je o približne 8 centimetrov dlhšie a iba o pol milimetra užšie.

Mercedes Benz EQC
Zdroj: David Dejvo Schun

Pri elektromobiloch aj dnes ešte vzniká situácia, kedy je možné elektromobily takmer na prvý pohľad rozlíšiť od áut so spaľovacími motormi. Väčšinou však ide o neobvyklé alebo až príliš futuristické prvky, ktoré my príliš neobľubujeme. Exteriér EQC nesie klasické dizajnové prvky Mercedesu a snúbi ich s takmer nepatrnými prvkami indikujúcimi elektrický pohon. Veľmi príťažlivý dizajn dopĺňa aj jemne skosená strecha, ktorá je navrhnutá špeciálne pre EQC. Vozidlo má strmšiu strechu v porovnaní GLC, no menej strmú v porovnaní s GLC Coupé. Ocenili sme aj matný lak verzie 1886 Edition a špeciálne mnoholúčové 21-palcové kolesá AMG.

Mercedes Benz EQC
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska interiéru sa EQC tvári ako bežný automobil Mercedesu, čo veľmi chválime. Elektrifikácia vozidla si nevyžiadala žiadne kompromisy. Odvetrávané sedadlá z perforovanej kože príjemne držia v zákrutách a dostatok priestoru je tiež samozrejmosťou. Kvôli batériám uloženým v podlahe vozidla je posed o niečo vyššií a rozhľad veľmi príjemný. Automobilka rada prízvukuje, že v batožinovom priestore v porovnaní s modelom GLC nenastal úbytok objemu. To sme videli aj my na vlastné oči. EQC poskytuje rovnakých 500 litrov. Miernym prekvapením bola v spracovaní interiéru palubná doska. Málokto si na prvý pohľad všimne, že čalúnenie je vyrobené z recyklovanej látky.

Mercedes Benz EQC
Zdroj: David Dejvo Schun

Jedným z najdôležitejších elementov sú pocity z jazdy. Nové EQC je vybavené jedným motorom na každej náprave s výkonom 150 kW. Maximálny výkon dokopy je teda pri úplnom zošliapnutí pedála 300 kW, čo prináša zrýchlenie z 0 na 100 km za úroveň málo nad 5 sekúnd. V režime SPORT využíva vozidlo tento výkon naplno a ide o extrémny zážitok. Dynamika elektromobilu je doplnená veľmi príjemným zavesením. Auto sedí na ceste aj napriek svojej relatívne veľkej hmotnosti takmer 2,5 tony. Táto tichosť a jemnosť však môže byť nebezpečná, nakoľko auto aj na okresných cestách jednoducho dosiahne aj 140 km/h, ktoré si vôbec neuvedomujete. Až do momentu, kedy je potrebné brzdiť. Ako sa hovorí, fyziku neoklameš, a tak ani špeciálne brzdy nezabezpečia nedotknuteľnosť.

Mercedes Benz EQC
Zdroj: David Dejvo Schun

Najväčším otáznikom elektromobilov stále ostávajú batérie. Reálny dojazd modelu EQC je s bezpečnou rezervou približne 400 kilometrov. Na zaručenie tohto ešte stále nadpriemerného dojazdu musela automobilka pri výkone, ktorý SUV poskytuje, priniesť aj veľkú batériu. To samozrejme predlžuje dobu nabíjania. Z 10 na 100 percent nabijete svoj elektromobil z Wallboxu za 11 hodín a z domácej zásuvky až za 40 hodín. Na druhej strane ide o jedno z prvých vozidiel na svete, ktoré už poskytuje aj DC nabíjanie. Vďaka tejto technológií nabijete na rýchlonabíjačke batériu z 10 na 80 percent už za 40 minút.

Mercedes Benz EQC
Zdroj: David Dejvo Schun

Ďalšou záležitosťou, ktorá môže potenciálneho zákazníka odstrašiť, je cena. Mercedes-Benz EQC rozhodne neplánuje mieriť na bežného zákazníka, zaútočí skôr na vyššiu strednú a vysokú triedu. Automobilka zatiaľ predaj vozidla nespustila. Vozidlo je však možne už predobjednať. Základná cena modelu predstavuje 76 800 eur, verzia 1886 Edition bude dostupná od 88 242 eur. Prvé EQC by sa mali dostať k svojim majiteľom už v priebehu prázdnin.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Video a foto

Pozri viac

Fun rádio