AUTO.sk AUTO.sk

Test Ford Kuga: Prekvapil podvozkom, uspokojil spotrebou
zdroj: David Dejvo Schun

Test Ford Kuga: Prekvapil podvozkom, uspokojil spotrebou

Obľúbené SUV Fordu sme otestovali v zmiešaných podmienkach. Zaujala nás najmä rozumná spotreba a ohromný podvozok.

Kuge druhej generácie už pomaly odzváňa. V priebehu nasledujúceho roka je na pláne nová verzia s novým dizajnom a novými motormi. Zatiaľ je však v predaji stále aktuálna verzia, ktorá ani náhodou nedáva najavo, že by sa chystala na smetisko dejín. Vyrába sa síce už od roku 2012, ale stále dokáže konkurovať dnešným modelom. V našom teste dokonca aj príjemne prekvapila.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska dizajnu exteriéru už mierny odklon od dnešných trendov badať. Ostrejšie línie „dvojkovej“ Kugy evokujú jasný americký odkaz, ktorý dnes v Európe začínajú pomaly nahrádzať jemnejšie a plynulejšie línie. Kuga ešte stále priťahuje pohľady najmä vďaka svojej mohutnej prednej maske chladiča v šesťuholníkovom tvare. Doplnený LED denným svietením vyzerá veľmi prívetivo a dizajn zadnej časti je tiež príjemný aj na dnešné pomery. Za jediný nedostatok považujeme štrbinu na tlačidlo otvárania kufra, ktorá je podľa nášho názoru navyše. Otváranie mohlo byť pokojne umiestnené v previse nad EČV.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér opäť ukazuje, že nepatrí medzi modely predstavené minulý rok. Pri tomto aute by sme sa mohli na dizajn pozrieť z viacerých aspektov. Ak by sme chceli byť hejteri, dôvody sa nájdu vždy. Nás však zaujímajú prednosti auta, ktoré si Kuga zachováva napriek svojmu pokročilejšiemu veku. Najväčším je práve už spomínaný odkaz na Ameriku. Plasty, ktoré sú vo vnútri auta využité, pôsobia absolútne účelne. Dnešný rozmaznaný Európan auto často nepovažuje za pekné, pokiaľ plasty nie sú mäkčené alebo nebodaj nenapodobujú kožu. Kuga sa na nič nehrá a vsádza na praktickosť. Vo svojom aute dostanete plasty, ktoré síce vyzerajú plastovo, ale sú pevné, robustné a ľahko sa čistia. Praktickosť je teda silná stránka. Svoje o tom opäť vedia aj gumené koberčeky, ktoré chválime.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie v aute je veľmi príjemné a nie je mu čo vytknúť. V zákrutách neudrží tak ako nižšie autá, no spolu s perfektným podvozkom zaručí dokonale komfortnú jazdu. Ale o podvozku neskôr. Sedenie vzadu nevyžaduje nijaké kompromisy ani pre vysokých cestujúcich, batožinový priestor 406 litrov uvádza automobilka po plató. Ak ho však nezatiahnete, môžete prenášať pokojne aj viac nákladu.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun

Prístrojový panel Fordu je niečo, čo chválime zakaždým. Je jednoducho čitateľný a i keď už existujú modernejšie, akosi sme si naňho zvykli. Jemným krokom späť (ale iba kvôli dobe, kedy bol uvedený) bol zábavný systém Sync, ktorého modernejšia verzia sa už nachádza napríklad aj v novom Focuse. I keď si na dizajne rozhrania na prvý pohľad zmenu nevšimnete, obrazovka a okolie sú úplne iné. V Kuge multimediálny systém ešte stále pripomína ovládací panel akejsi mohutnej vesmírnej lode. Dotyková obrazovka je uväznená v mori plastu prístrojovej dosky, je potrebné sa za ňou naťahovať. Aj tu už našťastie máme riešenie, ktorým je podpora Apple CarPlay a Android Auto. Vďaka týmto ovládnete celé rozhranie cez telefón a dostanete sa k vaším aplikáciám priamo z obrazovky auta. Opačne to funguje tiež. Dokážete ovládať všetko cez telefón a iba si nechať zobrazovať údaje na obrazovke.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun

Najväčším prekvapením však boli jazdné vlastnosti. Ford vybavil testovaciu Kugu dvojlitrovým naftovým štvorvalcom s výkonom 110 kW a pohonom všetkých kolies. Prekvapila nás jazdná dynamika auta. Mohutne vyzerajúci stroj dokázal veľmi pekné odpichy na križovatkách a automatická šesťstupňová prevodovka je ladená tak, aby bola dynamická čo najdlhšie. Musíme samozrejme povedať, že nejde o žiaden trhač asfaltu. Pri jazde na diaľnici však príjemnému pocitu dopomohol podvozok, ktorými je Ford skutočne známy. Nie je vždy pravidlom, že SUV bude vo vysokých rýchlostiach plávať ako limuzína. Pohodlnosť nás párkrát prinútila zabudnúť nohu na plyne a priblížiť sa k rýchlostiam, za ktoré by sme mohli dostať celkom slušnú pokutu. Netreba však zabúdať, že šoférovanie nie je len o ceste rovno. V zákrutách už SUV prirodzene nemôže mať také výsledky ako auto s oveľa nižším ťažiskom. Aj v kritických situáciách však bolo auto predvídateľné a nikdy nezradilo.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun

Kugu sme otestovali aj na poľných cestách. Ak zvažujete SUV nielen kvôli pouličnému štýlu, asi budete občas jazdiť aj v teréne. Iste poznáte tú situáciu, keď naprší, veľké autá vyjazdia koľaje, a tie potom zaschnú a zatvrdnú. Presne na takúto poľnú prachovú cestu sme zobrali Kugu. Výsledok? Pri dobrých vodičských skúsenostiach môžete bez strachu prechádzať medzi korytami od pneumatík pokojne aj v rýchlosti 50 km/h. Dlhodobá spotreba počas testu sa zastavila na úrovni 7,5 l/100 km. Sme však presvedčení o tom, že bežní vodič pôjde aspoň o pol litra úspornejšie.

Test Ford Kuga (25 obrázkov v galérii)

Naša recenzia Kugy je jednou z labutích piesní druhej generácie auta, do ktorého sme mali možnosť nastúpiť až pri konci jeho existencie. Treba povedať, že ostávame ohromení. Auto, ktoré nezaváha ani vo vysokých rýchlostiach, ani v teréne. Dizajnovo už má svoje muchy, ale funkčne stále robí radosť a podsúva len príjemné emócie. Ak je pre vás práve jazdný zážitok a stabilita prioritou, rozhodne by ste ho mali ešte zvážiť.

Ford Kuga
Zdroj: David Dejvo Schun
Dĺžka4,54 m
Šírka2,09 m
Výška1,76 m
Rázvor2,69 m
Objem batožinového priestoru406 l
Cena modelu od25 480 EUR (Akciová cena, motorizácia)
Motorizácia2,0 TDCi, 110 kW, 6st. automat

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio