AUTO.sk AUTO.sk

Test Ford Focus Active: Mestský hatchback s nádychom terénu
zdroj: David Dejvo Schun

Test Ford Focus Active: Mestský hatchback s nádychom terénu

Ford Focus prešiel v poslednej dobe mnohými zmenami. Nová generácia prináša živší dizajn a perfektný podvozok. Vďaka verzií Active sa nestratíte ani v menšom teréne.

Prešlo sotva pol roka od slovenskej premiéry novej generácie Focusu. Jeho dizajn sme už opisovali v recenzií hatchbacku. Vynovený Focus so sebou prináša európskejšie krivky, ktoré sú modernejšie. Už skôr sme zovňajšku vytkli akúsi stratu identity. Zatiaľ, čo predošlé generácie oplývali typickými americkými črtami, v dizajne aktuálnej generácie nájdeme prvky podobné konkurenčným modelom. V prispôsobovaní sa aktuálnym trendom však Ford nie je jedinou automobilkou. Robia to prakticky všetky. Čo však práve Focus robí jedinečným, sú jazdné vlastnosti typické pre Ford.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Extierér verzie Active nechceme v žiadnom prípade označiť za škaredý. Práve naopak. Jeho moderné krivky, predĺžená predná kapota a tiahle predné svetlomety sú veľmi atraktívne. Vďaka celkovému dizajnovému spracovaniu verzie Active považujeme za sexy aj plastové spodky nárazníkov a plastové podbehy karosérie. Zozadu nový Focus nezdieľa s predošlou verziou okrem modrého oválu azda ani jednu z dizajnových čŕt. Svetlá sú nižšie, širšie a označenie modelu cez takmer celé veko kufra opticky zmohutňuje auto.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska interiéru sa auto podobá na svoju bežnú verziu takmer bezo zmeny. Najväčším rozdielom sú gumené koberčeky s vaničkou, ktoré považujeme za extrémne praktické. Len si predstavte, že v daždi nasadnete do auta v gumákoch. Od blata až za ušami vás nezachránia ani bežné gumené koberčeky. Vo Forde mysleli na skutočnosť, že sa na zemi môže čokoľvek rozliať alebo zamočiť. Koberček sa dokonca tiahne v druhom rade sedadiel aj cez stredový tunel. Ak teda budete vzadu viezť tri deti, ani jedno vám nepošpiní interiér. Môže sa zdať absurdné, že toľko chválime obyčajné koberčeky. Presne toto považujeme za jeden z dôležitých faktorov, keď má ísť o terénnejšiu výbavu.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedadlá sú príjemné a držia v zákrutách dostatočne. Svojim vzhľadom opäť upozorňujú na verziu Active a celý interiér pôsobí o niečo pracovnejšie ako bežná verzia. Technické kompromisy však nečakajte. V interiéri Focusu Active sa nachádza všetko, čo si viete dokúpiť aj do bežnej verzie. V testovanom modeli sme mali HUD displej aj najnovší Sync 3.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska priestrannosti sa Focus radí do silnejších hráčov vo svojej triede. Dospelých pasažierov odvezie aj v zadnom rade komfortne. Batožinový priestor má objem 375 litrov.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Multimediálny systém Sync 3, ktorý sme už naznačili skôr, je pre nás už bežným systémom Fordu. Automobilka v tomto prípade tradične stavia viac na funkcionalitu ako na dizajn. Zatiaľ, čo prvé vždy poteší, v druhom nachádzame nedostatky. Pre európskeho zákazníka je podľa nášho názoru dizajn jednoducho príliš strohý. Oceňujeme však podporu Apple CarPlay a Android Auto.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska jazdy si aj verzia Active poctivo drží meno, ktoré si Focus začal budovať už v predošlých generáciách Focusu. Tvrdý podvozok a presné riadenie sú hlavnou devízou aj v tejto konfigurácií. Pri jazde na rozbitej poľnej ceste nás až prekvapila schopnosť auta pri tak tvrdom podvozku tlmiť nárazy. Auto aj v rýchlosti 80 km/h neprejavovalo slabosť. Okrem okolitého hluku bola jazda úplne príjemná a bez zaváhania alebo drkotajúcich zubov. Musíme však pripomenúť, že i keď je Focus Active o približne 3 centimetre vyšší od bežného Focusu, nejde o vyslovene terénne auto. Svedčí o tom predovšetkým výška previsov, ale aj pohon predných kolies.

Ford Focus Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Motoricky nám Ford ponúkol jednu z najsilnejších konfigurácií, ktoré ponúka. EcoBoost s objemom jeden a pol litra ponúka výkon 110kW. Fakt, že ide o trojvalec si všimnete na prvý pohľad, vlastne na prvé počutie. Typické neohrabané prejavy a rachotanie z výfuku vám dokonca v tuneli alebo v podzemnom parkovisku navodia dojem, že sedíte v hot-hatch verzií. V iných ohľadoch negatíva trojvalca citeľné nie sú. Chod motora v bežných otáčkach je perfektne odhlučnený. Spotreba sa drží na priemernej úrovni 8 l/100 km.

Test Ford Focus Active (23 obrázkov v galérii)

Focus Active je autom určeným pre aktívnych ľudí. Nebudete s ním zvážať drevo zo zrubu, ani chodiť na poľovačky. Ak však milujete turistiku alebo bicykel, s verziou Active sa dostanete na všetky začiatky vašich zážitkov bez toho, aby ste museli robiť kompromisy.

Dĺžka4,40 m
Šírka1,84 m
Výška1,48 m
Rázvor2,7 m
Objem batožinového priestoru375 l
Cena modelu od23 590 EUR (Akciová cena)
Motorizácia1,5 EcoBoost, 110 kW, 8st. automat

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio