AUTO.sk AUTO.sk

Elektrický Seat el-Born má mať slušný dojazd aj v zime
zdroj: Seat

Elektrický Seat el-Born má mať slušný dojazd aj v zime

Štúdia Seat el-Born by z papierového dojazdu 420 km nemala veľa stratiť ani v zime vďaka úspornému tepelnému čerpadlu.

Seat el-Born je prvým 100 % elektrickým vozidlom španielskej značky, skonštruovaným na báze stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Štúdia je pomenovaná po jednej z najikonickejších štvrtí El Born v Barcelone. Tá bola inšpiráciou pre dizajnérov a konštruktérov, ktorí vytvorili športovo ladené vozidlo s technológiou elektrického pohonu. 

Sériový nástupca príde v roku 2020

Vozidlo bolo skonštruované a vyvinuté v Barcelone a v sériovej podobe sa bude vyrábať v závode Zwickau v Nemecku. Seat bude druhou značkou koncernu, ktorá začne ponúkať vozidlo s elektrickým pohonom na báze stavebnice MEB. Sériový model by sa mal začať predávať v roku 2020. So 62 kWh batériou, uloženou v podlahe karosérie medzi nápravami, čo prináša výhodne nízke ťažisko vozidla, má Seat el-Born dojazd do 420 km podľa novej metodiky WLTP. Medzi výhody sa radí možnosť nabiť batériu z dostatočne výkonnej verejnej nabíjacej stanice na plnú kapacitu za 47 minút. Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) umožňuje vozidlu dosiahnuť rýchlosť 100 km/h z pokoja za 7,5 sekundy. Elektromobil je vybavený vyspelým systémom tepelného manažmentu, aby bolo možné dosiahnuť čo najväčší dojazd v extrémnych klimatických podmienkach. Na temperovanie kabíny posádky slúži tepelné čerpadlo, ktoré znižuje spotrebu elektrickej energie na vykurovanie natoľko, že ušetrí až 60 km dojazdu – čo je zvlášť užitočné v krajinách s nízkymi teplotami. Štúdia je okrem širokej škály asistenčných systémov vybavená aj funkciami pre autonómnu jazdu.

Seat el-Born (9 obrázkov v galérii)

Logo Seat je zapustené do predného čela

Karoséria reprezentuje budúcnosť automobilového dizajnu  so zvýraznenou prednou časťou. Jedným z kľúčových prvkov pre dosiahnutie dlhého dojazdu je aerodynamika, preto aj logo Seat na prednej časti karosérie je plynulo zapustené do predného čela. Klasická maska chladiča nie je v elektromobiloch potrebná, vzduch na chladenie batérie sa privádza iba cez štrbiny v nárazníku, čo zlepšuje obtekanie karosérie vzduchom. Predné stĺpiky karosérie štúdie Seat el-Born sú posunuté ďalej dopredu, čím zväčšuje vnútorný priestor kabíny posádky. Na zadnej časti karosérie zlepšuje aerodynamiku dvojitý spojler, ktorý zabezpečuje, že vzduch sa plynulo odtŕha od karosérie bez turbulencií.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Fun rádio