AUTO.sk AUTO.sk

Test Opel Vivaro Life: Veľké auto pre veľké rodiny a aktívnych ľudí
zdroj: David Dejvo Schun

Test Opel Vivaro Life: Veľké auto pre veľké rodiny a aktívnych ľudí

Na našich stránkach netestujeme dodávky príliš často. Táto osobná sedemmiestna verzia nás však zaujala, pretože môže riešiť problémy veľkých rodín a ľudí túžiacich po oddychu v prírode.. Prečítajte si v teste, aká je.

Opel Vivaro netreba predstavovať nejako špeciálne. Ide o druhú generáciu modelu, ktorá je na trhu už od roku 2014. Je postavená na základe partnerstva s automobilkami Renault a Nissan. Veľa spoločného má však najmä so svojim francúzskym spoločníkom, konkrétne Renaultom Trafic. Verzia Life je zostrojená ako spoločník pri aktívnom živote alebo ako ideálny prostriedok prepravy početnejšej rodiny.

Už na prvý pohľad zvonka je jasné, kam Opel týmto modelom mieri. Živé farby a pre niekoho zábavné nálepky jasne ukazujú, že automobil je cielený na aktívnych ľudí. Tí, ktorí hľadajú fádnu čiernu limuzínu si s navonok hravým Vivaro Life jednoducho nepadnú do oka. Ak však milujete letné športy, viete si toto zelené Vivaro veľmi ľahko predstaviť niekde na okraji jazera spolu so stanom a táborákom. Alebo pokojne aj bez toho stanu.

Exteriér sa vo všeobecnosti veľmi ponáša na spomínaný Trafic, no vidno tu aj prvky nemeckej značky. Predná maska nesie okrem samozrejmého znaku Opel aj mierne iný dizajn. Je akási hutnejšia. Zozadu nás zaujalo veko kufra, ktoré je dokonale zvislé. Otvára sa ako jeden kus vyklopením dohora, a tak si vyžaduje veľký operačný priestor. Po zaparkovaní pri stene ho jednoducho neotvoríte. V lete pri jazere však môže slúžiť ako strieška, na ktorú zavesíte plachty a máte súkromie.

Opel Vivaro Life
Veko kufra môže poslúžiť ako strieška. Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér nás príjemne prekvapil. Napriek tomu, že auto neprekypuje prepychom a ani sa o to nesnaží, vo svojom skromnom komforte ponúka prvky, ktoré sú dotiahnuté precíznou rukou. Ako príklad uvedieme plasty interiéru. Hlavne v zadnej kabíne je kvôli extrémne veľkému priestoru vidieť aj plasty po bokoch. Ich vzhľad oči príliš nepoteší, no nevŕzgajú a držia pevne. Dokonca sme v zadnej časti Vivara našli aj zásuvku na 220V, čo je pre cieľových zákazníkov veľkým plusom.

Ďalším plusom interiéru je jeho variabilita. Môžete sa rozhodnúť, či si želáte tri rady sedadiel alebo sa pasažieri budú môcť na seba navzájom pozerať ako vo vlaku. Cez zadnú časť vedú tri páry koľají, po ktorých viete posúvať všetko. Môžete si tak nastaviť presnú polohu dvoch otočných samostatných sedadiel, jednej lavice pre troch a stredového stolíka, ktorý sa dá zväčšiť na veľký herný alebo stravovací pult. Môžete sa dokonca rozhodnúť niektorú z vecí vybrať a urobiť tak viac miesta pre ostatných cestujúcich.

Opel Vivaro Life
Sedadlá sú nastaviteľné a prispôsobiteľné. Zdroj: David Dejvo Schun

Variabilita však nekončí ani tam. V nákladnej časti sa totiž nachádza zosilnené čalúnené plató kufra. Ak rozložíte trojsedadlo pred ním do horizontálnej polohy dvomi jednoduchými pohybmi, spolu s panelom v kufri vytvoria posteľ pre dvoch priemerne vysokých ľudí. Praktické využitie zadného priestoru teda hodnotíme naozaj na výbornú a ostávame ohúrení.

Opel Vivaro Life
Stačí iba sklopiť zadnú lavicu a vytvoríte matrac. Zdroj: David Dejvo Schun

Obísť by sme však nemali ani prednú časť kabíny, kde sedí vodič a spolujazdec. Látkové sedadlá sú príjemné a posed je doslova perfektný. Ak presadnete z bežného mestského auta do tejto „dodávky,“ budete sa cítiť ako Ota a Karel z filmu Vesničko má středisková. Jednoducho ako vodič a závozník. V porovnaní s bežnými autami sedíte zrazu extrémne vysoko, dokonca vyššie ako u mnohých konkurenčných osobných dodávok, ktoré stretnete na ceste. Malý priestor motora zaručuje lepšiu viditeľnosť pri manévrovaní, a tak vytočíte aj takú zákrutu, pri ktorej máte pocit, že už nosom auta driete múr. Práve tento výhľad je jednou z najväčších výhod Vivara Life pre vodiča.

Opel Vivaro Life
Odkaz na Renault je v interiéri výrazný. Zdroj: David Dejvo Schun

Palubná doska a informačný systém vodiča vysielajú silný odkaz „my patríme Renaultu“ a Opel sa to ani nesnaží skryť. Iste, na volante jasne čítate značku, v ktorej sedíte, no ak ste predtým sedeli v ktoromkoľvek modeli Renaultu, nebudete tomu úplne veriť. Prístrojový panel má typický vzhľad, ktorý sme už niekoľkokrát kritizovali napríklad pre absenciu ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny. Po naštartovaní pred vami iba svieti kontrolka, ktorá vám ukazuje, že motor je ešte studený. Napriek tomu, že človek nepotrebuje presne vedieť, aká teplota tam naozaj je, milovníci áut majú radi, keď dostávajú o vozidle čo najviac informácií. Ďalšou zaujímavosťou je tempomat, ktorý je možné nastaviť iba na párne rýchlosti. Doteraz sme neprišli na dôvod, prečo to Renault robí.

Multimediálny systém sa ponáša na R-Link, no okrem príliš viditeľnej referencie na konkurenčnú značku mu nemáme čo vytknúť. I keď už nie je najmodernejší, stále funguje spoľahlivo.

Opel Vivaro Life
Stojan na telefón je veľmi praktický prvok. Zdroj: David Dejvo Schun

Bolo aj pre nás veľkým prekvapením, že za jednu z najlepších vymožeností pre vodiča považujeme stojan na telefón. Asi sa to nedá vysvetliť úplne racionálne. Musíte si to jednoducho vyskúšať.

Koniec nášho testu tradične patrí zhodnoteniu jazdných vlastností. Tu vieme opäť iba vychváliť perfektný výhľad a manévrovateľnosť auta. V meste nám prvé dni spôsobovala veľkosť auta stresy a naučili sme sa aj to, že do podzemných parkovísk je nebezpečné chodiť. Dva páry zrkadiel na každej strane, vnútorné spätné zrkadlo a cúvacia kamera vzadu sú však kompletným kokteilom toho, čo potrebujete pri manévrovaní.

Test Opel Vivaro Life (24 obrázkov v galérii)

Pred jazdou sme si zámerne neskontrolovali motorické údaje o aute. Iba podľa správania a prejavov agregátu by sme objem motora odhadovali na dvojliter. Dnes, po teste, priznávame, že Vivaro motorizáciou prekvapilo. Pod kapotou sa totiž skrýva iba 1,6 litrový naftový štvorvalec. Aby ho trochu „nafúkli,“ pumpujú doňho vzduch dve turbá a starajú sa o výkon 107 kW. V režime ECO žiadna sláva. Ak ho však vypnete, ste schopní aj plne naložení obiehať kamióny na vlnitých okresných cestách. Priemerná spotreba počas nášho testu predstavovala úctyhodných 8,6 l/100km. Väčšinu času sme jazdili plne naložení so siedmimi pasažiermi, batožinou a lyžami v kufri.

Opel Vivaro Life
Pod kapotou sa ukrýva iba 1,6 litrový motor. Zdroj: David Dejvo Schun


Opel Vivaro Life sa rozhodol zaútočiť na aktívnych ľudí a rodiny, ktoré uprednostňujú praktické vlastnosti auta pred jeho vzhľadom. Je priestrannou, perfektne vybavenou a relatívne úspornou možnosťou pre ľudí, ktorých nebaví tráviť víkend v nákupných centrách.

Dĺžka5,40 m
Šírka vrátane zrkadiel2,28 m
Výška1,97 m
Rázvor3,50 m
Objem batožinového priestoruVariabilný
Cena verzie od31 320 EUR (Life, Silnejší motor)
Motorizácia1,6 TDI BiTURBO, 107 kW, 6st. manuál

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio