AUTO.sk AUTO.sk

Test Opel Insignia GS: Dynamický sportback pre manažérov
zdroj: David Dejvo Schun

Test Opel Insignia GS: Dynamický sportback pre manažérov

Verzia Grand Sport nemeckej Insignie prichádza so živým motorom, stabilnou jazdou a komfortom vyšších tried.

Vlajková loď značky ešte stále nesie technológiu General Motors. Napriek tomu, že Opel prevzala pod svoje krídla skupina PSA, v Insignií cítiť kus Ameriky. Robustnosť a pocit luxusu je v tomto aute podstatný. V rámci mixu s prívlastkom GS sa však nachádza aj viac.

Iba prednedávnom sme nášmu testu podrobili športového bračeka v kombi architektúre, Insigniu GSi. Bolo to perfektné dynamické auto s pohonom všetkých štyroch kolies, naftovým motorom a automatickou prevodovkou. Dnes testujeme sportback s pohonom predných kolies, benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou.

Opel Insignia GS
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska dizajnu sme obrovské zmeny ani neočakávali. Insignia na prvý pohľad nesie rukopis svojho modelu v ostrých líniách, ktoré sa tiahnu od prednej masky až po kufor. Kombinácia hliníkovej striebornej v detailoch a červenej ako hlavného laku karosérie ešte podčiarkuje športového ducha vozidla. Celý dojem upevňuje aj náznakový difúzor na kufri a fakt, že oba výfuky na aute sú skutočné. Táto výsada sa v Európe stráca už aj pri prémiovejších značkách. Sme radi, že Insignia si ju aspoň zatiaľ drží.

Po nastúpení do interiéru ostanete príjemne prekvapení. Americká robustnosť pretrváva a prejavuje sa nielen na rozmeroch a mohutnosti palubnej dosky, ale aj na spracovaní. Pri manažérskom vozidle je jedným z najdôležitejších faktorov, aby použité materiály nevyzerali lacno. Tu sa lacno cítiť nebudete. 

Opel Insignia GS
Zdroj: David Dejvo Schun

Všetky systémy sú orientované na vodiča. Dokonca aj ten multimediálny je mierne vychýlený doľava, smerom k volantu. Vďaka tomu je pre šoféra displej ľahko čitateľný za každých podmienok a odrážané slnko ho nemôže vyrušiť. 

Jeden displej sa nachádza aj priamo pred šoférom, nahrádza bežnú analógovú prístrojovú dosku. Opel zvolil zvláštnu fúziu starého a nového, keď vytvoril digitálny informačný panel doplnený bežnými budíkmi. Zatiaľ, čo na tom digitálnom si môžete meniť vzhľad zobrazovania niektorých informácií, otáčky, úroveň paliva a teplotu chladiacej kvapaliny odčítate vždy z ručičiek a čiarok.

Opel Insignia GS
Zdroj: David Dejvo Schun

Okrem „poloklasickej“ prístrojovej dosky môžete využiť aj HUD premietaný priamo na čelné sklo. Dnes už táto technológia nie je novinkou, no nachádza sa najmä v prémiových značkách.

Pri komforte za volantom musíme spomenúť aj automaticky vyhrievané sedadlá, ktoré sú schopné regulovať teplotnú intenzitu. V praxi to znamená, že po nasadnutí v chladnom počasí sa vyhrievanie zapne samé od seba a postupne, keď už je sedadlo vyhriate, sa intenzita znižuje a postupne úplne vypne. Jediné, čo nás pri jazde zozačiatku rušilo, boli privysoké prahy okien. Dverová lakťová opierka býva štandardne nízko a ak si chcete vyložiť lakeť vyššie, väčšinou využijete „parapet.“ Tu to však nebolo príliš možné.

Opel Insignia GS
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska priestoru sa Insignia zaraďuje medzi väčšie manažérske autá. Ide však vždy o auto pre stredný manažment, kedy sú väčšinou obsadené miesta vpredu. Vzadu totiž verzia sportback trpí typický problémom tohto druhu karosérie. Napriek enormne bohatému priestoru na kolená a dostatočne širokým sedačkám budú privysokí pasažieri na dlhé jazdy trpieť. Môže za to skosenie strechy, ktoré im nenecháva dostatok miesta na hlavu.

V rámci batožinového priestoru je Insignia relatívne silný hráč. Jeho objem predstavuje 490 litrov a pri otvorení veka sa odklápa aj zadné sklo. Vďaka tomu je nakladanie praktické a nenáročné. Na svojho azda najsilnejšieho konkurenta však v rozmeroch nestíha. V porovnaní s Volkswagenom Passat má objem menší takmer o 100 litrov. Navonok však pôsobí reprezentatívnejšie a mohutnejšie. Je o 13 centimetrov dlhšia.

Opel Insignia GS
Zdroj: David Dejvo Schun

Asistenčné systémy sa v rámci Insignie opäť vymykajú štandardu a smerujú k prémiovejším triedam. Už spomínaný HUD projektovaný priamo na sklo je iba prvým bodom v zozname. Ďalej nasledujú matrixové automatické diaľkové svetlá so sledovaním okolia a samostatným stmavovaním jednotlivých segmentov a sledovanie vybočenia z pruhu s automatickou korekciou volantu. Okrem toho  v aute nájdeme aj funkcie bežnejšieho charakteru, akými je napríklad protikolízny asistent. Na náš vkus fungoval až príliš ustráchane a snažil sa nás občas nezmyselne vyučovať o minimálnom rozstupe.

Opel Insignia GS
Zdroj: David Dejvo Schun

Insignia jednoducho v rámci dizajnu a technológií doručila nadštandard, ktorým je typická a trochu sme ho aj očakávali. Čo sme však nečakali je zážitok z jazdy, ktorý verzia Grand Sport prináša. Na test sme túto vlajkovú loď dostali s benzínovým motorom o objeme 1,6 litra a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Znie to odstrašujúco, však? Predstavte si takmer päťmetrové auto s takto malým motorom. Vďaka doplnenému turbu však nič nie e nemožné. Relatívne malý motor poskytuje výkon až 149 kW a neuveriteľné množstvo zábavy. Podobne, ako nás pri verzií GSi prekvapil dynamický „nafťák,“ benzínový štvorvalec 1,6 považujeme pre toto auto za viac ako postačujúci. Jeho vyladenie opäť nabáda k športovej jazde a tabuľkové zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy robí z GS najrýchlejšiu Insigniu v ponuke. Ide o auto, pri ktorom máte chuť vypnúť si stabilizáciu a započúvať sa do škrípania pneumatík v zákrute. Práve tu by sme najviac ocenili pohon všetkých štyroch kolies, ktorý by autu dodal ešte lepšie rozloženie krútiaceho momentu a intenzívnejší zážitok. Pri dynamickej jazde počas nášho testu spotreba na úrovni 8,4 l/100 km absolútne neprekvapila. Tabuľkovú 6,3 l/100 km však pravdepodobne nedosiahnete ani s pokojnou nohou.

Test Opel Insignia GS (25 obrázkov v galérii)

Insignia je auto, ktoré nás už po druhýkrát príjemne potešilo. Je určené pre manažérov a chce si ich vychovať od mlada, kedy ešte milujú dynamiku a udržať až do vyššieho veku, kedy budú bažiť po komforte. Je to stále nedocenený hráč, ktorý sa bije o svoje meno medzi rivalmi iných značiek. No skutočne si ho zaslúži.

Dĺžka4,90 m
Šírka2,09 m
Výška1,46 m
Rázvor2,83 m
Objem batožinového priestoru490 l
Cena modelu od25 240 EUR
Motorizácia1,6 TURBO, 147 kW, 6st. manuál

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio