AUTO.sk AUTO.sk

Test Honda HR-V 2019: Lepší dizajn s veľkou ambíciou
zdroj: David Dejvo Schun

Test Honda HR-V 2019: Lepší dizajn s veľkou ambíciou

Faceliftovaná Honda HR-V pratrí do modelového roku 2019. Pribudol nový dizajn a onedlho sa dočkáme aj nových motorov. Zatiaľ sme otestovali verziu 1,5 i-VTEC.

Honda je známa svojou precíznosťou a japonskou kvalitou. Spoľahlivé motory často ochotné zvládnuť aj závratné otáčky značku preslávili najmä v modeloch Civic Type R a NSX. Kto však nemá záujem o ostré autá alebo dostatočne hrubú peňaženku na ich kúpu, pre toho má automobilka riešenie tiež. Model HR-V prešiel faceliftom relatívne nedávno a modelový rad 2019 je už na svete.

Zmenu oproti predošlej verzií je vidno na prvý pohľad. Na prednej časti sa objem použitého chrómu pocitovo zniekoľkonásobil. Kedysi subtílna strieborná linka so znakom uprostred spájajúca predné svetlomety sa zmenila na obriu, niekoľkocentimetrovú plochu. Tá dodáva autu nielen väčší dojem luxusu, ale aj rešpektu na ceste. Zmenili sa aj predné svetlá, na ktorých pribudol svetelný pás pre denné svietenie. Viac chrómu sa dostalo aj zadnej časti auta. Tá však ostala inak takmer nezmenená. 

Honda HR-V
Nové HR-V má väčšiu prednú lištu. Zdroj: David Dejvo Schun

V interiéri si zmenu všimnete len s odborným okom. Iné prešívanie a vylepšené predné sedadlá v podstate začínajú i ukončujú zoznam zmien. Čo však nie je vidieť, je systém aktívneho tlmenia hluku. Ten má vydávať tóny rušiace hlboké frekvencie.

Po nastúpení do vozidla je ihneď viditeľný japonský rukopis. Medzi ázijskými a európskymi autami je často veľký rozdiel v hodnotách. Zatiaľ, čo európske auto si potrpí na dizajn občas aj na úkor funkcionality, pri ázijských autách sa role vymenia. Tak, ako si nedovolíme lámať palicu nad používateľmi iPhonov alebo Androidov, tak je aj preferencia výzoru alebo funkcionality čisto vecou vkusu majiteľa.

Honda HR-V
Honda HR-V má jednoduchý a skôr praktický dizajn. Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska praktickosti nie je Honde čo vytknúť. Pred vodičom sa nachádza obrovská, perfektne čitateľná prístrojová doska s monochromatickým displejom. Ten sa nenachádza v strede, ako to býva zvykom, ale vpravo. Môžete si na ňom nechať zobrazovať aktuálnu, ale aj priemernú spotrebu, rýchlostné obmedzenia, nájazd, aj stav nádrže. Vedľa sa nachádza tradičný otáčkomer s trénerom preraďovania.

Honda HR-V
Prístrojová doska je prehľadná a ľahko čitateľná. Zdroj: David Dejvo Schun

Stredový multimediálny systém je rýchly a funguje spoľahlivo. Ovláda sa pomocou dotykových plôch, čiže počas jazdy v aute musíte "mieriť," kým sa trafíte. Prístup k základným funkciám je možný aj cez multifunkčný volant. Na rozdiel od niektorých európskych značiek, v Honde sme nemali absolútny problém s konektivitou telefónu a jeho automatickým pripájaním pri nástupe do vozidla. V systéme sa nachádza aj zabudovaná navigácia Garmin. To je etalónom spoľahlivosti samo osebe. Tapeta na pozadí obrazovky nás mierne prekvapila. Pripomína nám typické "wallpapery" na počítačoch.  Pozitívne hodnotíme aj ovládanie dvojzónovej klimatizácie. V prípade, že chcete zapnúť vyhrievanie na maximum, jednoducho „svajpnete“ cez celú plochu nahor a teplota sa nastaví automaticky. To isté platí aj pri nastavení teploty na minimum. Z každodenných povinností teda odpadáva prácne preklikávanie sa stupeň po stupni.

Honda HR-V
Rozhranie má pozadie ako z počítača. Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska úložného priestoru Honda HR-V nesklamala. Pri tejto značke sme zvyknutí na niekedy skutočne neobvyklé riešenia úložného priestoru. Jedným z nich je aj polička v stredovom tuneli, do ktorej sa dostanete iba z bokov. Počas jazdy je do nej veľmi náročný pohľad, aj prístup. Špeciálne, ak sa snažíte dať si telefón na nabíjanie alebo pripojiť svoje zariadenie k multimédiám cez HDMI rozhranie.

Honda HR-V
Do poličky sa počas jazdy len tak ľahko nedostanete. Zdroj: David Dejvo Schun

Vzadu poskytuje automobil dostatok miesta na sedenie aj pre vyšších pasažierov. Ak by sme však mali hovoriť o komforte na dlhé trasy, sedenie vzadu by sme odporučili skôr pasažierom stredného vzrastu. Celkovo je však interiér až prekvapivo priestranný. V porovnaní s konkurenčnými modelmi má HR-V v batožinovom priestore miernu konkurenčnú výhodu. S objemom kufra až do 470 litrov sa tak dostala pred o málo dlhšiu a širšiu Kiu Niro.

Honda HR-V
HR-V má pred konkurentmi miernu výhodu v batožinovom priestore. Zdroj: David Dejvo Schun

Ani v modeli HR-V nechýbajú jazdné asistenčné systémy moderných áut. Nájdete tu sledovanie vybočenia z jazdného pruhu, asistent pre rozjazd z kopca alebo aj automatické prepínanie diaľkových svetiel. Počas nášho testu fungovalo spoľahlivo s asi polsekundovým oneskorením od momentu, kedy sme zbadali na vozovke cudzie auto my.

V rámci motorizácie sme testovali atmosférický benzínový 1,5 i-VTEC s výkonom 96 kW a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Mať benzínový motor bez turba je v dnešnej dobe už relatívne rarita. Na typické benzínové prejavy sme si museli chvíľu zvykať, no po odhalení charakteristík motora sme sa zabavili. Ak do modelu HR-V presadnete z typického naftového vozidla, ostanete sklamaní. Na prvý pohľad relatívne mdlý motor sa prebúdza až niekde nad úrovňou 3000 otáčok a ak sa dostanete až tam, musíte pre výkon obetovať váš akustický komfort. Inými slovami, vo vysokých otáčkach je motor hlučný. To sa ale dá čakať, však? Ak máte radi autá kvôli ich podstate, poteší vás stálym nárastom výkonu pomaly až do červenej zóny a absenciou typických neduhov turbomotorov. Je to jedno z posledných bežných áut, ktoré nepodlieha vlne downsizingu. Jeho prvotná lenivosť vie byť aj na osoh. Vďaka relatívne mdlým prejavom v malých otáčkach si viete udržať rozumnú spotrebu. Finálny výsledok pri odovzdávaní kľúča predajcovi bol okolo 6,7 l/100km. Na nezasneženej letnej ceste si vieme predstaviť aj o liter nižšiu spotrebu.

Test Honda HR-V (22 obrázkov v galérii)

Z hľadiska dizajnu nás Honda HR-V potešila hlavne v exteriéri. Dojem z relatívne surového interiéru však napravil zážitok z jazdy. Dnes už osobitý motor najprv šokoval lenivosťou, no keď sme mu prišli na chuť, skutočne prekvapil. Zatiaľ sa model HR-V ponúka iba s týmto motorom. V priebehu najbližších mesiacov pribudne benzínový 1,5 VTEC Turbo a naftový 1,6 i-DTEC.

Dĺžka4,29 m
Šírka1,77 m
Výška1,61 m
Rázvor2,61 m
Objem batožinového priestoru470 l
Cena verzie od21 590 EUR (Elegance)
Motorizácia1,5 i-VTEC, 96 kW, 6st. manuál

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Fun rádio