AUTO.sk AUTO.sk

BMW prezradilo detaily o výkonnom plug-in hybride radu 7
zdroj: BMW

BMW prezradilo detaily o výkonnom plug-in hybride radu 7

V zrýchlení sa plug-in hybrid môže zrovnávať so športovo ladenými vozidlami. Na trh bude uvedený už túto jar.

Nové BMW radu 7 prešlo pri modernizácii niekoľkými výraznými zmenami. Vylepšené motory spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP a popritom ešte získali výkon navyše. Teraz bavorská automobilka niečo prezradila aj o plug-in hybridných verziách. Dostupné budú dva modely s pohonom zadnej nápravy 745e a 745Le (predĺžená verzia vozidla) a jeden s pohonom všetkých kolies 745Le xDrive. Technika všetkých modelov je rovnaká a platí to aj o parametroch pohonných jednotiek. Menšie odchýlky, vyplývajúce z rozdielnej hmotnosti a pohonu, sú iba v zrýchleniach a spotrebe. Srdcom hybridného systému je 6-valcový benzínový motor s objemom 3,0 l a s výkonom 210 kW. Pri zrýchľovaní mu pomáha s prevodovkou prepojený elektromotor s výkonom 83 kW a s krútiacim momentom 265 Nm. Energiu získava z lítiovo-iónovej batérie s kapacitou 12 kWh. Čisto elektrický pohon umožňuje jazdu až do rýchlosti 140 km/h a papierový, čisto elektrický dojazd sa pohybuje v rozmedzí 50 až 58 km v závislosti od verzie vozidla. V praxi môžeme očakávať dojazd 35-45 km v závislosti od spôsobu jazdy a vonkajších podmienok. 

BMW plug-in hybrid

Veľká bavorská limuzína bude musieť energiu a palivo dobíjať pomerne často. Nevýhodou je totiž malá, iba 46 l benzínová nádrž. Malá nádrž na druhej strane znamená, že kufor veľa priestoru nestratil a ponúka slušný objem 420 l. Silnou stránkou plug-in hybridných modelov BMW radu 7 je zrýchlenie. Celkový systémový výkon hybridného systému je 290 kW, ale vodič sa môže spoľahnúť aj na veľký krútiaci moment až 600 Nm. BMW 745Le xDrive vďaka tomu zrýchli na 100 km/h v priebehu 5,1 s, verzii so zadným pohonom to trvá o 0,2 s dlhšie. Tieto parametre posúvajú komfortnú limuzínu do sveta športových áut.

BMW radu 7 plug-in hybrid (10 obrázkov v galérii)

Vodič dostane k dispozícii niekoľko režimov jazdy. Okrem tradičných módov Sport a Adaptive si môže zvoliť ešte režimy Hybrid, Electric a Battery control. Posledný z nich slúži na udržiavanie úrovne nabitia batérie podľa priania vodiča. V elektrickom režime vydáva BMW špeciálny zvuk, aby ho neprehliadli chodci. V prípade hybridného režimu zobrazí vozidlo v navigácii tie časti cesty, po ktorých prejde bez vypúšťania lokálnych emisií. Poslednou zásadnou informáciou je doba nabíjania. V prípade domácej zásuvky vyžaduje úplné nabitie batérie približne 4,5 hodiny.

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio