AUTO.sk AUTO.sk

Aj Seat Leon dostal motor 1,5 TGI na plyn s dlhším dojazdom
zdroj: Seat

Aj Seat Leon dostal motor 1,5 TGI na plyn s dlhším dojazdom

Rovnaký motor už koncern montuje do Octavie kombi. Oproti predchodcovi disponuje vyšším výkonom a vyšším dojazdom na plyn.

Zemný plyn poznáme pod skratkou CNG a stáva sa čoraz populárnejším palivom. V rámci Volkswagen Group ho do popredia tlačí najmä Seat. V praxi prinášajú pri súčasných cenách palív CNG motory výraznú úsporu, ale na Slovensku ich rozlet brzdí, okrem chudobnej ponuky modelov, hlavne nedostatočná sieť čerpacích staníc s CNG. Prvý problém rieši Seat nasadením nového motora 1,5 TGI s výkonom 96 kW. Rovnaký motor medzičasom začala montovať do modelu Octavia kombi aj Škoda. Seat ho využije v modeloch Leon a Leon ST. Oproti predchodcovi s objemom 1,4 l má nový motor o 15 kW vyšší výkon. Maximálny krútiaci moment 200 Nm dosahuje v pásme od 1 400 do 4 000 otáčok. Štvorvalcový motor poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG.

Hlavná výhoda nového motora sa skrýva v niečom inom. Vďaka trom prepojeným nádržiam na plyn možno do vozidla natlačiť až 17,7 kg plynu, čo zaručuje papierový dojazd 500 km. Ide o nárast o 100 km v porovnaní s predchodcom. Aj pri slabšej sieti čerpacích staníc s CNG sa tak zlepšuje využiteľnosť vozidla. Okrem CNG nádrže nechýba ani benzínová nádrž, ktorá je zmenšená na úkor plynových nádrží. Po minutí plynu začne motor automaticky spaľovať benzín a auto prejde ďalších 150 km. Momentálne je Seat Leon 1,5 TGI k dispozícii vo výbave Reference a Style. Neskôr pribudnú aj verzie FR a Xcellence. CNG verzia je od rovnako vybaveného a rovnako výkonného Leonu s motorom 1,5 TSI drahšia o 1 310 eur. Táto investícia sa však časom vráti, pokiaľ sa vo vašom okolí nachádza CNG stanica. O výhodnosti CNG sme sa už skôr presvedčili v našom teste, vykonanom so starším motorom 1,4 TGI. Viac v nasledujúcom článku.

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio