AUTO.sk AUTO.sk

Test Ford C-Max: Útočí dizajnom a podvozkom
zdroj: David Dejvo Schun

Test Ford C-Max: Útočí dizajnom a podvozkom

Kategória mestských MPV už dlho čelí útokom crossoverov, ktorých krajší dizajn jednoducho túto karosériu pomaly vytráca. C-Max je jeden z posledných mohykánov. Prečítajte si, prečo.

Fakt, že sa kategória MPV pomaly z trhu vytráca, je nezvratný. Takmer každá automobilka sa v súčasnosti orientuje najmä na rozširovanie ponuky SUV. Za posledné roky vznikli také vozidlá, ktoré sme doteraz ani nepoznali. SUV Coupé, SUV nižších tried a veľkostí. Jednoducho zatiaľ, čo písmenká S, U a V sú na vzostupe, klasické „krabicoidné“ MPV začínajú jednoducho strácať dych. Našťastie pre všetkých milovníkov tejto kategórie sa v ponuke stále drží zopár, ktoré ešte majú čím zaujať.

C-Max na rozdiel od mnohých týchto vozidiel nepodcenil vzhľad. Mnohým iným MPV odpustíme nedostatky v dizajne na úkor praktickosti. Pri Forde je však dizajn veľmi dominantným prvkom už na prvý pohľad. Ostrá šesťuholníková mriežka chladiča v prednej maske je doplnená agresívne pôsobiacimi svetlami a ostrými líniami, ktoré siahajú až po čelné sklo. Jednoduché aerodynamické vlnovky na bokoch nenápadne dopĺňajú celkový dizajn a spätné zrkadlá v čiernej dodávajú zovňajšku kontrast rovnako ako čierna strecha. Ostré línie pokračujú aj vzadu, kde im sekunduje aerodynamická strieška nad zadným sklom a praktická čierna lišta na nakladacej hrane.

Ford C-Max
Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér je už o niečo striedmejší. Po nasadnutí je mierne cítiť, že C-Max už je na trhu istú dobu. Ako prvé zaujal náš pohľad mohutný stredový panel s multimediálnym systémom obklopeným prieduchmi klimatizácie. Toto riešenie je vo Forde už starším riešením. Systém Sync 3 fungoval aj v C-Maxe spoľahlivo. Opäť však musíme poukázať na graficky neprívetivé rozhranie, ktoré je na dnešnú dobu jednoducho príliš striedme.

Naopak, tradične chválime prístrojovú dosku a informačný displej vodiča, ktorý zobrazuje všetky dôležité informácie (nájazd, dojazd, momentálna i priemerná spotreba) na jednom displeji bez nutnosti prepínania.

Ford C-Max
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie je jednou z najsilnejších stránok Fordu. Príjemný, relatívne vysoký posed poskytuje prehľad a jednoduché nastupovanie. V spolupráci s podvozkom však ani na sekundu nemáte pocit, že ste autobusár- niekde nad dianím v oblakoch. Naopak, ich stavba vás drží v kontakte s vozovkou aj v zákrutách.

Batožinový priestor na úrovni 471 litrov patrí medzi tie menšie v triede kompaktných MPV. C-Max celkovo vsádza predovšetkým na vzľad a praktickosť je až na druhom mieste. Musíme však povedať, že C-Max je aj celkovými rozmermi jeden z najmenších hráčov v segmente. Jeho výhodou teda môže byť, že vytvára akúsi vlastnú podkategóriu, v ktorej v podstate takmer nemá konkurenciu. Opäť mu však môžu zlomiť väzy SUV s porovnateľným priestorom a aj počiatočnou cenou.

Ford C-Max
Zdroj: David Dejvo Schun

V testovanej verzií sme mali možnosť vyskúšať tradičný trojvalec EcoBoost od Fordu. Ten sa vyrába dnes už hneď v niekoľkých variantoch s rozdielom vo výkone. Motor 1.0 92 kW so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou nie je najsilnejším v ponuke, no napriek rozmerom a hmotnosti auta postačuje. Jeho dynamika je najviditeľnejšia pri rozbehoch, ďalej už motor stráca silu. Typické prejavy trojvalca, akými sú klepotanie a zvýšená hlučnosť, boli v tomto aute perfektne potlačené. Čo sa týka spotreby, tu sa auto pohybuje v akomsi šedom priemere. Spotreba počas testu bola ovplyvnená kalamitným počasím, no napriek tomu ukazovala na konci hodnotu okolo 7,2 l/100 km. To už nie je až tak málo, no s ohľadom na počasie relatívne ospravedlniteľné.

Test Ford C-Max (17 obrázkov v galérii)

Ďalšou silnou stránkou americkej automobilky je podvozok. V tomto sa podľa nás skrýva hlavný argument, prečo MPV ešte môže mať šancu. Nižšia svetlosť podvozku je atribútom, z ktorého Ford vyťažil skutočne veľa. Auto sedí na cestách pevne ako zakríknutý prvák na stoličke. V zákrutách má presnú trajektóriu a v prípade vynúteného šmyku sa správa absolútne predvídateľne.

V rapídne sa zmenšujúcom segmente konkurencia síce klesá, no vo všeobecnosti asi ešte nikdy nebola väčšia. Model C-Max od Fordu je jedným z posledných mohykánov. Taký, ktorý útočí nielen na váš rozum, ale predovšetkým na zmysly.

Dĺžka4,38 m
Šírka1,83 m
Výška1,63 m
Rázvor2,65 m
Objem batožinového priestoru471 l
Cena výbavy od20 790 EUR (Výbava Titanium)
Motorizácia1,0 EcoBoost, 92 kW, 6st. manuál

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio