AUTO.sk AUTO.sk

Test Ford Fiesta Active: Mestské auto v odolnom šate
zdroj: David Dejvo Schun

Test Ford Fiesta Active: Mestské auto v odolnom šate

Nová, odolnejšia verzia malého mestského hatchbacku americkej značky je pokusom urobiť z kozmopolitného Davida Goliáša na vychádzky do prírody. Podarilo sa to automobilke?

Podľa zovňajšku novú Fiestu spoznáte vďaka niekoľkým klasickým črtám Fordu. Okrem modrého oválu, ktorý je samozrejmosťou, má Fiesta klasickú šesťuholníkovú masku a halogénové svetlá s jemnými tvarmi. Celkovo sme si všimli, že dizajn vozidiel Ford sa akosi zjemňuje, čo vítame relatívne kriticky. Zatiaľ, čo mnohé značky idú cestou zostrovania hrán svojich áut, Ford je jednou z menšiny, ktorá volí presný opak. Jasné rysy, ale jemné línie. Práve vďaka tomu na aute vynikne zvláštne mätové sfarbenie, ktorým sme v prvý deň testu opovrhovali. Po čase sa nám však pastelovosť farby zapáčila. V nás evokuje starú Ameriku, kde autá nemuseli mať metalické alebo perleťové laky. V porovnaní s bežnou verziou pribudlo oplastovanie po všetkých okrajoch a štítok s označením Active, ktorý vám zámenu s bežnou Fiestou okamžite vyhovorí.

Ford Fiesta Active
Zvláštna farba sa autu hodí. Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér auta opäť neprekvapil, ale ani nesklamal. Poskytuje všetko, na čo sme vo Forde zvyknutí, a to nielen po funkčnej, ale aj po vzhľadovej stránke. Pre Ford klasické rozhranie informačného systému vodiča medzi budíkmi na prístrojovej doske sme pochválili už niekoľkokrát. Je jednoduché, prehľadné a bez zbytočného klikania poskytuje všetky dôležité údaje na jednej obrazovke. Letmým pohľadom na displej pred vami sa okamžite dozviete o aktuálnej a priemernej spotrebe, aj o nájazde a dojazde. Na druhú stranu systém Sync 3 pravidelne považujeme za najslabšiu časť interiéru. Multimediálny systém je funkčne takmer bezchybný a podporuje azda všetky dnes známe možnosti konektivity. Dizajn jeho rozhrania je však príliš jednoduchý a pre európskeho zákazníka trochu nudný.

Ford Fiesta Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska kontroly jazdy sú vo Fieste všetky ovládače umiestnené veľmi inteligentne a ergonomicky. Na stredovom tuneli sa nachádza možnosť vypnutia stabilizačných systémov, ovládanie štart stop technológie a možnosť nastavenia jadzného režimu. Na naše sklamanie sa vo Fieste Active nenachádza športový režim. Nie, že by nám chýbal. Auto v tejto výbave samo o sebe nie je cielené na milovníkov rýchlej jazdy. Na to tu je Fiesta ST, ktorú sme podrobili testu tiež. Ovládač režimov však naznačuje, že by tu športová voľba mala byť.

Ford Fiesta Active
Športový režim napriek označeniu vo verzií Active nenájdete. Zdroj: David Dejvo Schun

V rámci priestrannosti sa Fiesta nachádza niekde v priemere triedy. S objemom batožinového priestoru takmer 300 l zaostáva markantne za niektorými svojimi európskymi konkurentmi. Interiér je však veľmi príjemný a Ford stavil opäť na svoje klasické tromfy, ktorými sa snaží „dobyť svet.“

Odpoveďou je zážitok z jazdy. Ten nám pri Forde veľmi často narúša koncept trojvalca, ktorým sa automobilka preslávila, a na ktorý na starom kontinente jednoducho nedá dopustiť. Vo Fieste sme testovali aktuálne najsilnejšie vyladený 1.0 EcoBoost s výkonom až 103 kW. Sú to čísla, ktoré pred niekoľkými rokmi robili problémy aj motorom s dvojnásobnou kubatúrou. Motor je ideálny do mesta. Jeho správanie vás nebude nabádať na pretáčanie kolies, ani na predbiehanie na kratučkej rovine. Záber však poskytuje aj v nižších otáčkach, a tak pôsobí živo.

Ford Fiesta Active
Trojvalec pod kapotou ponúka až 103 kW. Zdroj: David Dejvo Schun

Oveľa väčšmi však pri Forde obľubujeme jeho podvozky. Už pri Fieste ST, ktorá mala diametrálne odlišný podvozok sme si povedali, že ide o kus poriadneho auta. Nečakali sme, že sa automobilke podarí priblížiť zážitok aj na podstatne lacnejšom aute. Fiesta Active výborne tlmí nárazy a na ceste je perfektne predvídateľná.

Ford Fiesta Active
Zdroj: David Dejvo Schun

Aby sme však neporovnávali neporovnateľné, musíme dodať, že Fiesta Active sa najviac podobá na základnú verziu. Je však „obrnená,“ má väčšie pneumatiky a podvozok zdvihnutý o 18 mm. Slabé dva centimetre môže znieť ako nič, no v automobilovom svete to nie je málo. Špeciálne v segmente hatchbackov.

Ford Fiesta Active (18 obrázkov v galérii)

Pôvodne sme sa pohrávali s prívlastkom goralský Goliáš, no to by sme prestrelili nielen schopnosti novej Fiesty, ale aj záujmy Fordu, ktoré tak ďaleko nesiahali. Je pravda, že niektoré zahraničné médiá už nazývajú verziu Active akýmsi Mini-SUV. My by sme v týchto tvrdeniach neboli až takí odvážni. Pritom však Fieste s radosťou priznáme všetky jej prednosti. Stabilný a príjemný podvozok, relatívne živý motor a ergonomické sedadlá sú tromfy, ktorými bojuje s konkurenciou. V aute máte všetko, čo potrebujete, ak si občas vybehnete do mierneho terénu. A ak náhodou aj nie, bude sa vám o niečo ľahšie nastupovať a vystupovať ako pri bežnej verzií.

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio