AUTO.sk AUTO.sk

Africký Nissan NP300 Hardbody posádke nedá šancu. V crash teste získal nula hviezdičiek a nulové skóre
zdroj: Global NCAP

Africký Nissan NP300 Hardbody posádke nedá šancu. V crash teste získal nula hviezdičiek a nulové skóre

Získať nula hviezdičiek v nárazových testoch je zlé, ale získať aj skóre 00,00 je ešte o level horšie.

Vozidlá, predávané na európskom trhu, dnes spĺňajú množstvo štandardov v oblasti bezpečnosti. Povinné sú airbagy, ABS, či stabilizačný systém ESC. Navyše všetky nové autá skôr či neskôr podstúpia nárazové testy pod dohľadom nezávislej organizácie Euro NCAP. Zisk jednej, či dvoch hviezdičiek z piatich za bezpečnosť môže veľmi negatívne ovplyvniť imidž auta aj značky. Nula hviezdičiek by sa rovnalo katastrofe a automobilka by určite okamžite reagovala rôznymi vylepšeniami. V minulosti upravoval napríklad Ford európsku verziu modelu Mustang, aby poskočil z hodnotenia dvoch hviezdičiek na prijateľnejšie tri hviezdičky. V Európe si môžeme v tomto ohľade gratulovať (aj keď stále je čo vylepšovať), horšie je to na menej rozvinutých trhoch, kde je prvoradá cena. V minulosti sa objavili správy o vozidlách v Indii, ktoré sa od európskych síce nelíšia názvom, ale určite počtom airbagov a v niektorých prípadoch aj konštrukciou. 

Teraz zverejnila organizácia Global NCAP testy vozidiel, jazdiacich v Afrike. Pomerne slušne obstála v testoch trojica Hyundai i20, Kia Picanto a Toyota Yaris so ziskom troch hviezdičiek. Ich európski súrodenci získali s výnimkou Picanta viac hviezdičiek, Yaris podľa metodiky z roku 2017 až päť hviezdičiek. Oveľa horšie meno si spravil Nissan s modelom NP300 Hardbody. Názov Hardbody je v tomto prípade v ostrom protiklade s realitou. Pickup nielenže nezískal žiadnu hviezdičku, ale so skóre 00,00 získal najhoršie možné hodnotenie. Pri náraze s čiastočným prekrytím do pevnej prekážky v rýchlosti 64 km/h by šofér nemal veľké šance na prežitie. Kabína "skolabovala" a šofér by nemal šancu vyhnúť sa vážnym, pravdepodobne až fatálnym zraneniam. Nepomohol by mu ani airbag, keďže volant by ho pritlačil o sedadlo.

Vo videu môžeme vidieť, že vozidlá predávané na menej rozvinutých trhoch môžu mať základné konštrukčné nedostatky. Zatiaľ, čo v Európe sa už viac rieši aktívna bezpečnosť s množstvom asistenčných systémov s cieľom predísť nehode, v prípade "afrického" Nissanu NP300 Hardbody zlyhávajú aj pasívne prvky bezpečnosti.

Najnovšie z kategórie: Život vodiča

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio