AUTO.sk AUTO.sk

Test: Lexus LC 500h je dokonale krásne auto
zdroj: Michal Švančara

Test: Lexus LC 500h je dokonale krásne auto

Lexus LC je magnet, ktorý otáča ľuďom hlavou. Pozornosť pútal všade, kam sme prišli. Nás potešilo, že nie je stavaný len na zrýchlenie po rovine, ale vychutnáte si s ním aj zákruty.

Uniformita, autá, ktoré sa podobajú jedno na druhé, rovnaké trendy a hlavne všetko musí byť SUV. Aj tak by sa mohla zaškatuľkovať veľká časť dnešných áut, ale našťastie existujú stále aj výnimočné autá. Lexus LC patrí medzi ne, ba dokonca aj medzi výnimočnými autami vytŕča. Ide o najpútavejšie auto, v ktorom sme tento rok jazdili. Ak sa náhodou niekto opýta, prečo a načo je takéto auto na trhu, máme jednoduchú odpoveď. Krásne športové auto je vynikajúcou reklamou pre automobilku, ako je Lexus. Vôbec pritom nie je podstatné, či bude tento konkrétny model ziskový. Pravdepodobne nebude. A prečo si takéto auto kúpiť? Pre to isté, prečo si ľudia kupujú "rolexky", ktoré dokonca nemajú v sebe zabudovanú ani kalkulačku ako lacné a praktické hodinky, ktoré nosili spolužiaci v tretej triede. Lexus LC je dokonalým príkladom "zbytočného" auta, za ktorým sa otočia snáď všetci okoloidúci. Masívna predná maska, veľká kapota, smerom dozadu zúžená strecha a vytŕčajúce blatníky vytvárajú celok, ktorý otočí hlavou nielen fanúšikom áut.

Modrá farba len ďalej zvýrazňuje všetky krivky a hrany. Na druhej strane hrán a "kudrliniek" nie je až tak veľa. Dominujú skôr čisté veľké plochy, ktoré sa iba jemne vlnia. Napriek tomu nájdeme na vozidle množstvo detailov. Samostatnou kapitolou sú svetlá vpredu aj vzadu. Majú netradičný tvar a skvele dopĺňajú výnimočný dizajn. Lexus LC aj vďaka nim vyzerá ako štúdia, ktorá sa nikdy nedostane do sériovej výroby. Kľučky na dverách sú zapustené do karosérie a vysunú sa až po odomknutí auta. Zabudnúť nemôžeme na veľké 21-palcové kolesá s krásnymi diskami. Opisovanie dizajnu miestami vyzerá ako platená reklama, ale v prípade Lexusu LC ťažko hľadať mínus. Po dlhom skúmaní sme našli aspoň jeden menší nedostatok. Koncovky výfuku sú v duchu dnešnej doby falošné a slúžia len na upútanie oka. Za nimi sa skrývajú skutočné rúry, ukončujúce výfuk.

Čistý dizajn si vyžaduje nielen schovanie kľučiek do dverí, ale aj nenápadné zakomponovanie tlačidla na otváranie kufra do pravého zadného svetlometu. Pri detailnom pohľade si tlačidlo človek všimne, keď však o ňom nevie, tak chvíľu bezradne hľadá spôsob, ako otvorí batožinový priestor. Ten je na pomery kupé 2+2 slušný a menší kufor sa do neho zmestí.

Tlačidlo na otváranie kufra

Horšie je to s miestom pre pasažierov vzadu. Aj menší dospelý vzadu vyslovene trpí.

O mieste vzadu však Lexus LC určite nie je. Aj vo vnútri vyráža dych svojím vzhľadom. Kombinácia modrej a oranžovej je rovnako exotická ako vonkajšie tvary auta. Ak aj zabudneme na odvážnu farebnú kombináciu, musíme uznať, že interiér vyzerá rovnako famózne ako exteriér. Lexus v dizajne interiéru urobil v poslednom čase výrazný skok vpred a LC je toho pekným dôkazom. Šofér je v pútavom Lexuse od spolujazdca dôkladne oddelený masívnym stredovým tunelom. Na spolujazdcovej strane nechýbajú madlá, nie preto, aby sa udržal v sedadle, ale preto, aby potlačil adrenalín pri rýchlej jazde, keď zarýva nechty do mäkkého čalúnenia.

Po naštartovaní sa spod kapoty nemusí ozvať žiadny zvuk. Len tiché bzučanie elektromotora pri pohýnaní sa z parkoviska. Všetci petrolheadi chcú určite osemvalec, ale 90 % spolujazdcov by si cvrklo aj pri hybridnej pohonnej jednotke, stačí, aby sa za volant posadil rýchlejší jazdec. Dupnutie na plyn prinúti zapojiť  do práce aj spaľovací motor. Spolu so zatlačením posádky do sedadiel sa dostaví zvuk šesťvalcového motora s objemom 3,5 l. Znie to celkom pekne, ale pri plnej akcelerácii vystupuje výrazne do popredia bzukot elektromotora. Dostaví sa dojem električky, veľmi rýchlej električky, ktorá dosiahne rýchlosť 100 km/h za 4,7 s. Tvrdiť, že sa s autom výborne predbieha, asi ani netreba. Veď čo iné čakať pri výkone hybridnej sústavy 264 kW? Predbiehanie však nie je len o výkone. Vďaka atmosferickému motoru sa môžete ku koristi blížiť s presnosťou mačky. Už tesne pred "lovom" v momente, keď prebehne okolo posledné auto v protismere, máte vysoký rozdiel rýchlostí a následne už len pre vlastné potešenie rozbalíte výkon naplno. Toto sa na mnohých autách s turbom ťažko dosahuje, lebo mnohokrát fungujú spôsobom on alebo off a nič medzitým. Presné priblíženie v momente, keď prejde posledné auto v protismere, je v takom prípade oveľa obťažnejšie.

Lexus LC 500h (25 obrázkov v galérii)

Podstatné je, že Lexusu LC svedčí rýchlosť aj v zákrutách a nie je to žiadny pozér, vhodný na rovinky. Podvozok si s výkonom pohonnej jednotky bez problémov poradí a popravde by zniesol aj niečo ostrejšie. Zaujímavo je tu riešená prevodovka. Medzi motorom a elektromotorom sa nachádza CVT prevodovka, ktorá simuluje šesť prevodových stupňov. Vodič tak nemá pocit, že jazdí na vysávači, ale cíti jednotlivé preradenia. Zmena zvukového prejavu motora vďaka tomu ladí s narastajúcou rýchlosťou. U vozidla so športovým charakterom je to určite vítané. Tu sa však zaujímavosti, týkajúce sa prevodovky, nekončia. Za elektromotorom je totiž ešte pripojený štvorstupňový automat. Samotných kombinácií prevodov by v tomto prípade mohlo byť veľa, ale elektronika nechá šoféra využiť dokopy desať prevodov. Takéto technické riešenie prináša aj úsporu v spotrebe paliva. Diaľničná spotreba a krátky pobyt v meste znamenali pomerne nízky apetít na úrovni 8,1 l. S Lexusom LC sa tak dá jazdiť naozaj úsporne a v tomto ohľade robí dobrú reklamu hybridom. Na diaľnici mu pomohla určite aj dobrá aerodynamika. Na druhej strane pri takomto type auta nie je problém preliezť cez 10 či 12 l. Vzhľadom na štýl jazdy to však stále nie je veľa.

Lexus LC 500h je krásne auto a sme radi, že sa ho Japonci rozhodli sériovo vyrábať. Lepšiu pojazdnú reklamu si len ťažko predstaviť. BMW i8 dostalo v tomto ohľade veľkého konkurenta. Hybrid je asi lepší pre každodenné jazdenie, zážitok s osemvalcom pod kapotou modelu LC 500 však musí byť veľkolepý.

Technické údaje

Značka a modelLexus LC 500h
Pohonná jednotkabenzínový motor V6 s objemom 3,5 + elektromotor
Výkon motora/pri otáčkach220 kW/6600
Krútiaci moment/pri otáčkach348 Nm/4900
Výkon elektromotora132 kW
Krútiaci moment300 Nm
Celkový výkon sústavy264 kW
Max rýchlosť250 km/h
Zrýchlenie na 100 km/h4,7 s
Cena verzie111 000 eur

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio