AUTO.sk AUTO.sk

Aj Nissan Qashqai dostane benzínový štvorvalec vyvíjaný s Mercedesom
zdroj: Nissan

Aj Nissan Qashqai dostane benzínový štvorvalec vyvíjaný s Mercedesom

Spolupráca Aliancie Nissan-Renault s Daimlerom nie je novinkou. Najnovším plodom spoločného vývoja je benzínový turbomotor s objemom 1,3 l.

Nissan vypúšťa z ponuky motorov pre model Qashqai benzínové agregáty s objemom 1,2 l a 1,6 l. Nahradí ich nový benzínový štvorvalec s objemom 1,3 l. Ak máte pocit, že ste už o tomto motore počuli, tak sa nemýlite. Dacia už jeho použitie ohlásila v modeli Duster a Renault ho začne montovať do modernizovaného Kadjaru. Vôbec po prvýkrát sme mohli tento motor vyskúšať v Mercedese triedy A.

Aj keď technický základ je rovnaký, Mercedes tvrdí, že motor v Áčku je predsa len trochu odlišný. Parametre jednotlivých verzií motora sú odlišné. Napríklad Duster dostal verzie s výkonom 96 kW a 110 kW a Kadjar s Qashqaiom využijú výkonnejšie varianty s výkonom 103 kW a 117 kW. Mercedes montuje do triedy A iba jednu verziu s výkonom 120 kW. Parametre motorov sa líšia aj pri pohľade na krútiaci moment. V tomto ohľade má navrch Kadjar s Qashqaiom. Silnejšia verzia ponúka krútiaci moment 260 Nm resp. 270 Nm v spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Áčko si musí vystačiť s krútiacim momentom 250 Nm, aj tak však ostáva živšie vďaka nižšej hmotnosti.

Nissan

Ak nový motor porovnáme s dosluhujúcimi agregátmi (1,2 DIG-T a 1,6 DIG-T), tak na papieri nenájdeme veľké rozdiely. V prípade slabšej verzie vzrastie výkon o 18 kW (25 k), čo sa výraznejšie neprejavilo v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Nissan sľubuje zlepšenie v pružnom zrýchlení na štvrtom prevodovom stupni z 80 na 100 km/h. Dosluhujúci motor na to potrebuje 5,7 s, kým nový iba 4,5 s. Kombinácia nového motora a šesťstupňovej manuálnej prevodovky vychádza v tomto ohľade výrazne lepšie. Na prvý pohľad sa však môže zdať, že Nissan vyťahuje "čerešničky z koláča", ale práve pružné zrýchlenie z 80 na 100 km/h je v praxi dôležité. Nový motor bude ťažiť aj z vyššieho krútiaceho momentu (+50 Nm), čo sa má prejaviť aj na znížení hluku, keďže ho netreba v takej miere tlačiť do vysokých otáčok. O koľko je nový motor lepší v skutočnosti, nám ale ukáže až realita. Dôležitým cieľom pre automobilku bolo zníženie emisií a spotreby. Minimálne na papieri bola v tomto ohľade úspešná a v závislosti od verzie došlo k zníženiu emisií CO2 o 8 resp. 13 g/km a spotreby o 0,3 až 0,5 l. Nezodpovedanou otázkou ostáva aj cena.

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio