AUTO.sk AUTO.sk

Test BMW X3 M40i: Viac priestoru, vyššia rýchlosť, väčší zážitok
zdroj: David Dejvo Schun

Test BMW X3 M40i: Viac priestoru, vyššia rýchlosť, väčší zážitok

Písmeno M pri značke z Mníchova vždy predstavovalo adrenalín. V modeli X3 sa však snúbilo hneď niekoľko emócií naraz.

BMW X3 vo výbave M40i nie je úplne bežným autom. Na prvý pohľad totiž spĺňa atribúty, ktoré by sme inak hľadali vo viacerých modeloch samostatne. Vďaka svojej značke, ale aj výbave je luxusné, vďaka motoru výkonné a vďaka karosérií priestranné a praktické. Tak kde je háčik?

Čo sa týka vonkajšieho vzhľadu auta, tu si dizajnéri dali záležať. Auto je dotiahnuté do úplných detailov tak, aby si jeho identitu skutočne nikto nezamenil. Nájdete tu všetko, čo k BMW patrí. Delenú prednú mriežku, LED svetlá s prísnym obočím navrchu, mohutný zadný nárazník a obrovské 20 palcové pneumatiky. Takže luxusné? Áno.

BMW X3 M40i
BMW zachováva svoj ikonický rukopis na každej línií. Zdroj: David Dejvo Schun

Po nastúpení do auta v tejto emócií pokračujete. Nové BMW radu X3 sa oproti svojmu predchodcovi citeľne zväčšilo. Je dlhšie o 6 cm a širšie a vyššie o 1,5 cm. O 5 cm dlhší rázvor znamená, že priestrannejší pocit vo vnútri kabíny je nielen vecou emócie, ale podloženým faktom. X3 jednoducho pribrala. No jej centimetre navyše neskutočne seknú. Ale teraz naspäť k interiéru.

Kožené sedačky typické pre BMW nie sú novinkou tohto modelu. Ich charakter a nastaviteľnosť však naplno využijú svoj potenciál práve vo verzií s motorom M. Je možné ich elektronicky nastaviť do všetkých smerov. Najväčšou výhodou však je variabilita bedrovej opierky, ktorú si môžete podľa svojho vkusu nastaviť tesnejšie alebo naopak povoliť. Vďaka tomu môže byť auto určené viac pre športovú alebo naopak komfortnú jazdu.

BMW X3 M40i
Bedrové opierky sú elektricky nastaviteľné. Zdroj: David Dejvo Schun

Multimediálny systém v tomto vozidle nie je žiadnou novinkou. Je to jeden z najprepracovajenších a zároveň najkomplexnejších systémov v automobiloch. Môžete v ňom okrem multimédií a navigácie nastavovať aj niektoré vlastnosti vozidla, čítať noviny, prezerať počasie a mnoho ďalšieho. Vďaka funkcií splitscreen dokážete využívať hneď dve z aplikácií naraz. Tento systém má rýchlu odozvu, je pekne graficky spracovaný a poskytuje takú škálu funkcií, že na Apple CarPlay si ani nespomeniete. Jedine prepínanie hudby na konkrétnu skladbu sme vždy robili priamo cez telefón.

Prístrojová doska nás až tak veľmi neohúrila. Je pravda, že ju nahradil displej, no stále ukazovala iba konvenčné budíky, ktoré boli doplnené o niektoré digitálne informácie. Pri režime Comfort napríklad ostával stred displeja úplne nevyužitý a na vodiča svieti iba logo M40i. Otázka je načo? Žeby pre prípad, že zabudnete, v čom sedíte? To sa určite nestane. Ale o tom až neskôr.

BMW X3 M40i
Priestor na prístrojovej doske by mohol byť využitý šikovnejšie. Zdroj: David Dejvo Schun

Veľmi nás potešil aj prepracovaný HUD. Ten sa premieta priamo na sklo a natoľko uľahčuje život, že konvenčné budíky na displeji sa stávajú nepotrebnými. Napriek tomu sme sa však na ne pozerali častejšie ako napríklad na Mini Cooperi. I keď by sme nemuseli.

Batožinový priestor sa podľa dostupných informácií oproti predchodcovi takmer vôbec nezmenil. Hodnota 550 litrov skutočne neohúri. Treba si však pripomenúť, že interiér X3 klame výzorom. Veľmi rád vás nechá myslieť si, že sa nachádzate v oveľa väčšom aute. Ak potom otvoríte kufor, môžete byť mierne sklamaní. Nie je to však chyba auta, ale z istého uhla pohľadu práve jeho zvrátená devíza.

BMW X3 M40i (25 obrázkov v galérii)

Toto bolo X3. Luxusné, reprezentatívne, pre pasažierov priestranné a vďaka svojej výške aj praktické. Teraz ale pridajme dvomi turbami preplňovaný benzínový šesťvalec s objemom troch litrov. Volá sa M40i (už sme si zvykli, že automobilky v poslednej dobe názvoslovie iba viac a viac komplikujú) a vyprodukuje 265 kW. Spolu s osemstupňovou prevodovkou a systémom xDrive je tak vhodný vlastne do každých podmienok. S terénom si poradí pohon všetkých kolies a o spotrebu na uzde sa postará vyšší rozsah prevodových stupňov. Tá sa mimochodom počas nášho testu držala na úrovni okolo 9-10 litrov. Je to viac, ako udáva výrobca. My sme však zapínali režim Sport asi o niečo častejšie ako inžinieri na testovacej trati. Vďaka trojlitru zrýchli X3 z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a zastaví sa na elektronicky obmedzovanej rýchlosti 250 km/h. Môžete nám veriť, že tento kolos je naozaj sakramentsky rýchly. A to nehovoriac o zvuku motora.

BMW X3 M40i
X3 sa nezľakne vysokých rýchlostí ani na nespevnenom povrchu. Zdroj: David Dejvo Schun

Takže sme si zrhnuli všetky výhody X3 a vďaka prípone M40i sme pridali ešte aj rýchlosť. Kde je teda háčik? Vlastne nikde a zároveň všade. Ak chcete auto, čo má všetko, nemôžete chcieť, aby bolo vo všetkom dokonalé. Motor síce je športový, ale okrem zmeny tuhosti podvozku a citlivosti na plyn nejaké extrémne športové režimy nečakajte. Vďaka jeho výške sa s ním nemanévruje úplne ako so športiakom a vlastne vás to k takýmto pokusom ani nebude nabádať. Priestrannosť a praktickosť sa tomuto autu nedá odoprieť. Ak však plánujete zvážať úrodu zo záhrady v horách alebo jazdiť na poľovačky, takto nádherné a vycukríkované auto by vám asi prišlo ľúto používať. Jediné, v čom je naozaj nepriestrelné, to je luxus.

BMW X3 M40i
Reprezentatívne auto pre aktívnych ľudí. Zdroj: David Dejvo Schun


Vôbec nevravíme, že auto má nedostatky. Ide skôr o uhol pohľadu. Snaží sa vyhovieť každému a robí preto všetko. Nie je pre pretekára, ale zaľúbi si ho každý milovník rýchlosti. Nie je na prenos nákladov, ale nezradí, keď v núdzi budete potrebovať využiť jeho veľkosť. Je nádherné, luxusné a je to BMW. Je jednoducho pre každého, kto uprednostňuje fúziu všetkého pod štítkom kvality, ktorá zapôsobí síce aj prakticky, ale predovšetkým imidžovo.

Dĺžka4,72 m
Šírka1,90 m
Výška1,68 m
Rázvor2,86 m
Objem kufra550 l
Cena verzie od69.100 EUR
MotorizáciaM40i 3.0 BiTurbo xDrive, 265 kW, 8st. automat

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio