AUTO.sk AUTO.sk

Renault Kadjar  dostal modernejší vzhľad aj motory
zdroj: Renault

Renault Kadjar dostal modernejší vzhľad aj motory

Renault modernizoval svoje SUV Kadjar. Okrem tradičných dizajnových zmien sa dočkal aj novej techniky.

Nissan Qashqai patrí medzi najúspešnejšie SUV na trhu, aj vďaka tomu, že prišiel na scénu v správny čas a patrí do kategórie áut, ktoré sú určené pre masy. Úspech Qashqaiu ukázal cestu pre mnoho ďalších automobiliek. Preto nie je prekvapením, že do týchto vôd vstúpil Renault, ktorý s Nissanom úzko spolupracuje. Prekvapením skôr je, že mu to trvalo tak dlho a so sesterským modelom Qashqaiu prišiel až v roku 2015. Model Kadjar predstavil na autosalóne v Ženeve a za tri roky si našiel cestu k viac ako 450 000 zákazníkom.

Renault Kadjar Facelift 2018 (18 obrázkov v galérii)

Po pomerne krátkej dobe prišiel čas pre modernizáciu modelu. Keďže v boji o zákazníka so sesterským Qashqaiom neponúka odlišnú techniku, do popredia vystupuje najmä vzhľad. Dizajnéri Renaultu preto prepracovali prednú aj zadnú časť vozidla. Širšia predná maska je výraznejšie zdobená chrómom. Menšie zmeny si môžeme všimnúť na nárazníku - má menej čiernych častí a väčšia plocha je vo farbe karosérie. Samozrejmosťou sú upravené svetlá so svetelným podpisom v tvare písmena C. LED technológia je využitá nielen v prípade denných svetiel, ale aj hmloviek. LED svetlá nájdeme aj vzadu a túto technológiu využívajú smerovky, svetlo spiatočky a aj hmlovky, ktoré môžu byť vďaka tomu tenšie a elegantnejšie vsadené do nárazníka. V spodnej časti pribudli falošné koncovky výfuku.

Renault Kadjar
Renault

Vo vnútri nájdeme výrazne oddelené pracovisko vodiča od spolujazdca. Tento dojem vzbudzuje nielen výrazný stredový tunel, ale aj samotné členenie palubnej dosky. Novinkou je panel na ovládanie klimatizácie s troma otočnými ovládačmi a sedempalcový dotykový displej. Renault sľubuje lepšiu citlivosť displeja a vyšší jas. Na viacerých miestach pribudli chrómové doplnky, ktorých úlohou je oživiť interiér.

Renault Kadjar
Renault

Vylepšenia sa dotkli aj motorov. Novinkou pre Kadjar je benzínový štvorvalec 1,3 TCe, ktorý vznikol v spolupráci aliancie Renault-Nissan a Mercedesu. Motor už disponuje filtrom pevných častí. Na výber sú dve verzie s výkonom 103 kW resp. 117 kW a obe môžu spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou resp. 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Naftovú alternatívu tvorí agregát s objemom 1,5 l Blue dCi 115 a na vrchole ponuky stojí objemnejší motor 1,8 l Blue dCi 150 s výkonom 110 kW. Ako jediný z ponuky poháňa všetky štyri kolesá.

Najnovšie z kategórie: Novinky

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio