AUTO.sk AUTO.sk

Audi A7 pre chudobných? Túto motorizáciu ste ešte nevideli
zdroj: Mobile.de

Audi A7 pre chudobných? Túto motorizáciu ste ešte nevideli

Známe luxusné auto chcelo pred niekoľkými rokmi zaujať aj menej solventných zákazníkov. Ponúkaný objem motora bol však až prekvapivo malý.

Je veľa rôznych spôsobov, akými sa dá ušetriť. Namiesto kúrenia behať v župane, namiesto kaiseriek z Rakúska raňajkovať biele rožky... Fantázií sa medze nekladú. Vždy je potom zvláštne, keď sa nejakým nedopatrením do veľkých a luxusných áut dostanú malé motory. Nevravíme, že malé motory sú vyslovene zlé. Do veľkých áut sa jednoducho hodia také agregáty, ktoré sa pri jazde nebudú trápiť.

A7 1.8 TFSI
Aj najpomalšia A7 bola vybavená difúzorom. Zdroj: Mobile.de

Najmenšie Audi A7 malo v roku 2015 objem motora iba 1.8 litra. Iste, benzínový agregát mal výkon 140 kW a vedel auto rozhýbať celkom slušne. Napriek tomu vedelo samotné Audi, že tento projekt cesta nie je. Motorizácia bola na trh uvedená až v roku 2015, teda v roku, kedy prepukla emisná kauza Dieselgate. Je možné, že automobilka vypustila motor preto, aby nejakým spôsobom zakryla úradom oči. Tento turbobenzín sa navyše predával iba v malom počte krajín a väčšina Wikipédií ho ani nezmieňuje. (Okrem tej nemeckej, samozrejme.) 

A7 1.8 TFSI
Na objeme šetrili, na výbave nie. Klimatizácia nie je súčasťou základu. Zdroj: Mobile.de

Tento prešľap nemeckej značky sa dá podľa nášho názoru prirovnať českému Superbu s objemom motora 1.4 litra. Na rozdiel od neho však už novú A7 s iným ako trojlitrovým motorom nekúpite. Ak by ste však mali záujem o jeden z raritných modelov 1.8 TFSI, môžete si ho nechať doviezť z Nemecka. Cena takmer 30 tisíc, ktorú predávajúci na portáli Mobile.de požaduje, však rozhodne nie je pre chudobných.

Najnovšie z kategórie: Fun

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio