AUTO.sk AUTO.sk

Test: Hyundai i30 Fastback láka na krajšie tvary
zdroj: Michal Švančara

Test: Hyundai i30 Fastback láka na krajšie tvary

V teste sme sa pozreli nielen na vizuálnu stránku, ale aj na cenu, ktorú Fastback za krásu platí.

V dobe hatchbackov, kombi a najmä SUV sa postupne v Európe zabúda na niektoré tipy karosérie. Ale sto ľudí, sto chutí. Keď predaje áut rastú, tak sa nájde priestor aj pre ponuku vozidiel, ktoré nekupujú masy. Do popredia tak vystupujú pekné tvary na úkor vnútorného priestoru. Na svoje si zrazu prídu aj ľudia, pre ktorých kufor a priestor na zadných sedadlách nie je alfou a omegou. A v takomto svete vznikol priestor pre auto, akým je Hyundai i30 Fastback. Strecha, klesajúca až dozadu v jednom oblúku, prináša na Hyundai i30 nový pohľad. Zrazu sa z obyčajného hatchbacku stalo štýlové auto. Nemusí sa páčiť každému, ale faktom je, že sa za ním obzerali ľudia, ktorí o Hyundai i30 normálne neprejavujú záujem. Z tohto pohľadu ide o veľmi dobrý krok a oslovenie novej skupiny zákazníkov.

Hyundai i30 Fastback
Michal Švančara

Navyše Hyundai do veľkej miery ohúril aj zvnútra. V prípade testovaného auta stavil na luxusnú výbavu a aj vnútri bol pocit razom lepší. Sedadlá, potiahnuté bordovou kožou (snáď sú bordové, dámy hádam neznalosť odpustia), ladili s ďalšími doplnkami v rovnakej farbe. Našli sme ju v okolí ovládača klimatizácie, výduchov a niťou rovnakej farby bol prešívaný volant, lakťová opierka aj koža, prekrývajúca spodnú časť páky automatickej prevodovky. Hra kontrastov bola decentná, celý interiér na nás pôsobil príjemne. V tuhej zime dobrý pocit znásoboval vyhrievaný volant a predné sedadlá. Šoférovo bolo navyše elektricky ovládateľné s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Zaujímavou otázkou bolo, akú cenu zaplatíte za krajší zadok auta. Vpredu rozdiel logicky necítiť a užívate si praktické auto s dobre navrhnutými odkladacími priestormi, multifunkčným volantom a dotykovým displejom, ktorý mohol byť výraznejšie natočený na vodiča. Na zadných sedadlách určite neodveziete dvojmetrového človeka bez toho, aby zohýnal hlavu a krkval kolená do ťažko predstaviteľných polôh.

Aj osobám stredného vzrastu bude prekážať najmä priestor na kolená, ale krátke a stredne dlhé trasy pre ne určite nebudú mučením. Kufor kvôli nízkej hrane strechy stratil najmä na výške. Je však dosť dlhý a nakladací otvor je v spodnej časti rozumne rozšírený. Aj vďaka tomu sme zrazu nemali problém do neho dostať veľkú hokejovú tašku s pevným dnom, ktorá sa kvôli obmedzenej šírke nezmestila do Hyundaiu Kona. Praktickým riešením je stredový otvor v sedadlách na prevoz dlhších predmetov a rovnako pozitívom je aj sklápanie zadných sedadiel takmer do jednej roviny s dnom kufra. Dno je falošné a pod ním sa nachádza veľmi slušný odkladací priestor s priehradkami. Po odklopení skutočného dna sme objavili ešte ukrytú dojazdovú rezervu. Plusom batožinového priestoru je slušný objem (väčší ako hatchback!) a praktické riešenia. Mínusom je jeho tvar a vysoká vnútorná nakladacia hrana.

Hyundai i30 Fastback
Michal Švančara

Hyundai i30 Fastback disponoval v rámci nadštandardnej výbavy aj bezkľúčovým systémom. Po priblížení sa k dverám auto automaticky odklopilo vonkajšie zrkadlá. Pred otvorením dverí však treba stlačiť tlačidlo na kľučke. Pocit vyššej výbavy navodzovali ešte dva prvky. S adaptívnym tempomatom sme boli v podstate spokojní. Nastavený je skôr so zameraním na bezpečie ako komfort. 

Prejavovalo sa to spomaľovaním auta so zbytočne veľkým predstihom, aj keď šofér nastaví minimálny odstup od vozidla vpredu. O niečo menej nás potešilo automatické prepínanie diaľkových svetiel. Podobné systémy zatiaľ nie sú dokonalé, chybovosť v Hyundai bola však nad mieru, ktorú sme ochotní akceptovať. Vadilo nám najmä neskoré vypínanie diaľkových svetiel. Na druhej strane účinok svetiel bol výborný.

Posledný kompromis, ktorým Fastback platí za svoj štýl, si šofér uvedomí až pri jazde. Je ním malé zadné okno. Pri cúvaní pomohla s výhľadom kamera. Horšie to bolo na rýchlostnej ceste R1. V kopcovitom teréne cez malé okno nevidno ďaleko dozadu a človek neskoro zaregistruje rýchlo sa zozadu blížiace auto.

Hyundai i30 Fastback
Michal Švančara

Na cestách sme si užívali výkon turbom prepĺňaného štvorvalca 1,4 T-GDi. Akcelerácia a predbiehanie mu nerobí problém, dobrý pocit mierne negovala sedemstupňová dvojspojková prevodovka. V niektorých momentoch sa dlhšie rozhodovala. Pomalšie reagovala pri rozjazde z miesta a aj pri predbiehaní. V tomto smere výrazne pomohlo prepnutie do režimu Sport. Niežeby prevodovka pracovala rýchlejšie, ale držala motor vo vyšších otáčkach a ten reagoval okamžite. 

Na druhej strane prevodovke treba uznať, že radila v súlade s predstavami šoféra - volila správne prevodové stupne, len jej to trvalo o chlp dlhšie. Na kopcovitých úsekoch rýchlostnej cesty z času na čas podradila na šiesty prevodový stupeň, aby motor vládal udržovať cestovnú rýchlosť. Preradenie pod plynom v kopci mierne šklblo autom. Priemerná spotreba motora sa vyšplhala v teste na rovných sedem litrov benzínu. Dobrou správou je, že pri takomto apetíte sa nemusíte obmedzovať pri predbiehaní a ani vyhýbať diaľniciam. Navyše väčšinu týždňa prevládali silné mrazy, ktoré mali negatívny vplyv na spotrebu. Jazdiť mimo diaľníc pod šesť litrov je podľa nás reálne.

Hyundai i30 Fastback
Michal Švančara

Pri svetlách s výborným účinkom sme si v Hyundai i30 Fastback užívali najmä nočnú jazdu pri malej premávke. Ani nevieme, ako Fastback hltal kilometre, možno aj vďaka dobre tvarovaným sedadlám. Práve pri opieraní o ich bočné vedenie sme precítili aj schopnosti podvozka. Hyundai i30 Fastback pritom nie je vozidlom, ktoré by vás úplne odfiltrovalo od diania vonku. Aj pri otočení volantu cítiť, že šoférujete skutočné auto a nesedíte doma pri hernej konzole. Nie je to drsne športové a nie je to ani mimo realitu. Nastavenie vozidla je akurát. Nemenili by sme ho.

Hyundai i30 Fastback minimálne vo výbave testovaného modelu prináša nový pohľad na značku. Je iný, netvrdíme, že prémiový, ale určite lepší. Niekedy ťažko vyjadriť prečo, ale vo Fastbacku sme sa cítili napriek viacerým výčitkám veľmi dobre. Navyše aj v dnešnom rozmanitom svete vytŕča z davu.

Hyundai i30 Fastback Style

Motorbenzínový štvorvalec 1,4 T-GDi
Výkon kW(k)/pri otáčkach103(140)/6 000
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach242/1 500-3 200
Prevodovka/počet stupňovautomatická/7
SvetláFULL LED so statickým prisvecovaním do zákrut
Kufor (po sklopení) Fastback/hatchback (po sklopení) l450(1351)/395(1301)
Cena od/verzia/testovaný model15 890/21 840/26 140*

*Cena je vypočítaná redakciou na základe aktuálneho cenníka. V prípade testovaného modelu sa dá priplatiť už iba za panoramatické strešné okno (1 200 eur).

Hyundai i30 Fastback (25 obrázkov v galérii)

Najnovšie z kategórie: Testy

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio